همزمان با روز عيد سعيد فطر صورت گرفت؛
دادستان قشم با بیان اینکه همه آحاد جامعه از تولید کننده گرفته تا توزیع و مصرف کننده در تأمین امنیت غذایی مردم مسئول هستند، گفت: با متخلفان و خاطیان در این زمینه، هیچ تعارفی نداریم و برخورد قانونی خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۵۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 03 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب قشم همزمان با عید سعید فطر در جریان بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و قنادی های جزیره قشم که به اتفاق کارشناسان مربوطه صورت گرفت، ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت عمومی و تأمین سلامت اقلام خوراکی و غذایی همه اعضای جامعه و دست اندرکاران مسئول هستند.

بازدید دادستان قشم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و قنادی ها/دستور پلمب و یا رفع عیوب بهداشتی چند واحد متخلف صادر شد

وی با بیان اینکه پیرامون مبحث قوت و مایحتاج اساسی جامعه در روایات و احادیت نیز بسیار سفارش شده است، یادآور شد: در دادستانی قشم، حساسیت ویژه‌ای بر روی این امر داریم، چرا که به دلیل انتقال مواد غذایی از سایر استان های کشور و بُعد مسافت و همچنین گردشگرپذیر بودن جزیره و منطقه آزاد قشم به ویژه در ایام و مناسبت هایی چون عید سعید فطر ، معتقدیم قشم در این خصوص از شرایط متفاوتی برخوردار است که می توان با تشدید نظارت ها ، بازرسی ها و مقابله با متخلفان به امنیت غذایی مردم کمک شایانی کرد.
دادستان قشم همچنین یادآور شد: از فرد فرد مردم نیز انتظار می رود که در اعمال نظارت ها با توجه به وجود سامانه های مربوطه چه در خصوص قیمت و چه در رابطه با موازین بهداشتی با مسئولان مربوطه تماس بگیرند ، همچنانکه دادستانی نیز در صورت وجود و بروز تخلفات اقدامات لازم را در قبال خاطیان انجام می دهد.
وی همچنین به بازدید سرزده خود از قنادی ها و فست فودهای سطح شهر قشم اشاره کرد و افزود: این مهم است که در اعیاد و مناسبت هایی که مردم اقدام به خرید این گونه اقلام می کنند، از سلامت آنها مطلع باشیم چرا که اندک غفلتی می تواند سبب بروز حوادثی تلخ برای شهروندان شود.
صفایی گفت: حضور مستقیم و میدانی، سبب تاثیرگذاری بیشتر و همچنین تسریع در روند اقدامات تنبیهی برای متخلفان می شود که می توان بُعد بازدارندگی نیز داشته باشد.
شایان ذکر است، دادستان قشم در جریان بازدید از واحدهای عرضه مواد غذایی و قنادی های جزیره قشم ، دستور پلمب و یا رفع عیوب بهداشتی چند واحد متخلف را صادر کرد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار