زخم بستر معمولاً در نواحی باسن و پایین کمر ، پاشنه و پشت سر ایجاد می‌شود مهمترین عامل در ایجاد زخم بستر رسیدگی ضعیف و عدم جابه‌جاییِ «زودبه‌‌زود» بیمار می‌باشد درمان زخم بستر بسیار سخت و برای بیمار بسیار زجرآور و همراه درد فراوان می‌باشد بهترین اقدام در مورد زخم بستر پیشگیری از ایجاد آن می‌باشد.
کد خبر: ۷۵۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱ 05 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ "زخم بستر" یا "زخم فشاری" به دلیل تماس طولانی مدّت یک ناحیه از بدن که معمولاً استخوانی بوده با زمین در بیماران بی‌حرکت که نیازمند جابه‌جاییِ مداوم می‌باشند ولی این جابه‌جایی در وضعیّت در آنها انجام نمی‌شود بوجود می‌آید.

زخم بستر معمولاً در نواحی باسن و پایین کمر ، پاشنه و پشت سر ایجاد می‌شود، در ایجاد زخم بستر عوامل متعدّدی نظیر تغذیه‌ نامناسب، سن بالا، عدم رعایت بهداشت و بیماری‌های زمینه‌ای دخالت دارند، ولی مهمترین عامل در ایجاد زخم بستر رسیدگی ضعیف و عدم جابه‌جاییِ «زودبه‌‌زود» بیمار می‌باشد.
بروز زخم بستر می‌تواند نشانه‌ی پایین بودن رسیدگی به بیمار باشد، فیزیوتراپی مداوم بیمار در طول شبانه روز و جابه‌جا کردن زودبه‌زود وی در پیشگیری از وقوع زخم بستر کمک کننده می‌باشد.
زخم بستر در صورت ایجاد شبیه "کوه یخ" بوده و چندین برابر چیزی که توسط پزشک مشاهده می‌شود از داخل پیشرفت و تا عمق استخوان بیمار را درگیر می‌کند.
درمان زخم بستر بسیار سخت و برای بیمار بسیار زجرآور و همراه درد فراوان می‌باشد بهترین اقدام در مورد زخم بستر پیشگیری از ایجاد آن می‌باشد.
همشهریان محترم برای دیدن عکس‌های مربوط به روند درمانی زخم‌های بستر و روش‌های درمانی مؤثر و رایج به کتاب جراحی شوارتز و رفرنس‌های جراحی پلاستیک مراجعه کنند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار