معاون سیاسی امنیتی اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: نیروی انتظامی باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با داروفروشان دست فروش در مرکز شهر برخورد جدی داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در استان نباشیم و همچنین در زمینه داروهای مواد مخدر نیز اطلاعات کامل را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
کد خبر: ۷۵۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 01 June 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی مصطفوی امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای در زمینه بهداشت و درمان در کشور وجود داشت که با پیشرفت علم بسیاری از بیماری‌ها در کشور کاهش یا ریشه‌کن شد.

وی افزود: سال گذشته تعدادی از افراد در استان بر اثر مصرف مشروبات الکی دست‌ساز مسموم شده و جان خود را از دست دادند و بنابر گزارش‌ها آمار مصرف آن رو به افزایش است بنابراین باید سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نظارت بیشتری داشته تا از روند آن جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی آذربایجان‌غربی در خصوص فعالیت‌های عطاری‌ها در سطح استان اظهار کرد:  امروزه با وجود فراوانی داروهای شیمیایی، استفاده از گیاهان داروی در حال افزایش است و باید علوم پزشکی از طریق واحدهای قضایی بر فعالیت‌های گیاهان داروی نظارت کافی داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر آن نیروی انتظامی باید با همکاری صنعت، معدن و تجارت با داروفروشان دست فروش در مرکز شهر برخورد جدی داشته تا شاهد اتفاقات ناگوار در استان نباشیم و همچنین در زمینه داروهای مواد مخدر نیز اطلاعات کامل را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

مصطفوی اطلاع‌رسانی به والدین در خصوص انواع  داروهای مواد مخدر، نحوه مصرف و عوارض مواد مخدر را برای پیشگیری ضروری دانست و گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و مستمر از طریق رسانه‌های عمومی به ویژه صدا و سیما و برگزاری دوره‌های آموزش خانواده توسط مدارس و دانشگاه علوم پزشکی در مهار بحران بسیار تاثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار