زباله‌سوز یا زباله‌ساز؛
از چند روز قبل شیرآبه‌های عفونی و آلوده‌ زباله‌های بیمارستانی از داخل محوطه‌ی زباله‌سوز به فضای باز بیمارستان و اطراف اتومبیل‌های پرسنل تراوش و موجب تبدیل شدن محوطه‌ی زیر درخت به فاضلابی بد بو از شیرآبه‌ زباله‌های بیمارستانی گردیده است.
کد خبر: ۷۴۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳ 29 May 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ زباله‌های بیمارستانی، آلوده‌ترین نوع زباله بوده تا آنجا که جمع‌آوری و امحاء آنها جدا از زباله‌های شهری انجام می‌پذیرد.

 

سازمان حفاظت محیط زیست بایستی نظارت بیشتری داشته باشد زیرا که بین 10 تا 25 درصد زباله‌های بیمارستانی عفونی هستند به دلیل آلودگی فراوان زباله‌های بیمارستانی حتی پس از بازیافت نیز می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های واگیردار شوند، بیماری‌هایی مانند هپاتیت ب و سی و حتی ایدز که وجود انواع ویروسها و میکروب‌های خطرناک که آلوده شدن توسط آنها گاه برای فرد و خانواده‌اش غیرقابل جبران است، جالب اینجاست هیچ كدام از مطب‌های شخصی و درمانگاه‌های در سطح شهر مدیریتی در مورد پسماند بیمارستانی خود ندارند و نظارت دقیق بر نحوه‌ی جمع‌آوری زباله‌ها از داخل بخش‌ها ، نحوه‌ی انتقال آنها و امحاء درست و اصولی از ضروریّات و بدیهیّات می‌باشد.
نظارت دقیق مسئولان و مدیران بهداشت در هر سیستم درمانی بر این فرایند الزامی و در رتبه‌بندی و درجه‌بندی کیفی بیمارستان مستقیماً نقش دارد.
شیرآبه‌های زباله‌های بیمارستانی منبع انواع آلودگی‌ها و بوی بد بوده که محل تجمع حشرات موذی و جونده‌ها نیز می‌باشد، علاوه بر ظاهر بد در گرمای بندرعباس موجب تولید بوی زننده و مشمئز کننده‌ای می‌گردد.
در مجاورت دستگاه زباله‌سوز بیمارستان شهیدمحمّدی بندرعباس درخت بزرگ و زیبایی وجو دارد که پرستاران و پرسنل بیمارستان اتومبیلهای خود را در زیر سایه‌ی این درخت پارک می‌کنند.
از چند روز قبل شیرآبه‌های عفونی و آلوده‌ زباله‌های بیمارستانی از داخل محوطه‌ی زباله‌سوز به فضای باز بیمارستان و اطراف اتومبیلهای پرسنل تراوش و موجب تبدیل شدن محوطه‌ی زیر درخت به فاضلابی بد بو از شیرآبه‌ زباله‌های بیمارستانی گردیده است.
پرستاران و پرسنل بی‌نوا که نظیر مدیران دانشگاه و بیمارستان پارکینگ اختصاصی با قفل و زنجیر مخصوص ندارند ، مجبورند از داخل این شیرآبه‌های عفونی رفت و آمد تا به اتومبیل خود دسترسی پیدا کنند.
جالب توجّه است که منظره‌ی این لجنز متعفّن با بوی بد آن مسئولین محترم را آزار نمی‌دهد و از کنار آن روزانه چندین نوبت رفت و آمد می‌کنند! خدای ناکرده شاید بینایی و بویایی مسئولین محترم دچار مشکل گردیده که متوجّه وخامت اوضاع نمی‌شوند، حتماً توصیه می‌شود به پزشک مراجعه و خود را تحت مداوا قرار دهند.
ادامه این وضعیت احتمال شیوع بیماری در شهر را بیشتر می‌کند و جان شهروندان بیشتری را به خطر می‌اندازد، جا دارد دستگاه قضایی به خاطر عدم نظارت از سوی «حفاظت محیط زیست» این سازمان را در رابطه با عملكرد ضعیف به همراه متولیان بهداشت و درمان را به دادگاه معرفی کنند.

چرا در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس «خطر» پسماندهای بیمارستانی جدی گرفته نمی‌شود؟
نشتی شیرآبه‌ی عفونی متعفّن از ساختمان زباله‌سوز ببخشید شیرآبه‌ساز 

 

چرا در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس «خطر» پسماندهای بیمارستانی جدی گرفته نمی‌شود؟
 پرسنل بیمارستان برای رسیدن به اتومبیلهایشان باید از رودخانه‌ای از شیرآبه‌های ، زباله‌های بیمارستانی عبور کنند

 

 

چرا در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس «خطر» پسماندهای بیمارستانی جدی گرفته نمی‌شود؟
لجنزار متعفن شیرآبه‌های ، زباله‌های بیمارستانی در محوطه‌ی بیمارستان شهید محمدّی 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
چون مسئولی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
باید دادستان رئیس دانشگاه را می‌گرفت پرتش میکرد توی همین کثافت‌زار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
چون هرمزگان مدير ومسئول واستاندار
دلسوز نداره
رئيس بيمارستان نميداند زباله عفوني يعني چه
درصوتي كه خودش متخصص عفونيه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
واقعا جنایته !
آلوده شدن کفش، لباس، لاستیک خودرو و ...

و انتقال بیماری به مردم بخصوص بیماریهایی که در گزارش ذکر شده ، عملاً بنوعی قصد قتل غیر عمد است !

در مکانی که بایست سلامتی را به بیماران بازگرداند ، اینچنین بی‌توجهی و شیوع خاموش بیماری‌های خطرناک حتی قابل پیگرد قضایی می‌باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار