معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و دبیر علمی چهاردهمین همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: بزرگترین گردهمایی اندیشمندان ادبیات فارسی جهان در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۷۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 28 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مظفری معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و دبیر علمی چهاردهمین همایش  انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در جلسه مشترک دانشگاه ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با حضور رئیس و معاونین دانشگاه ارومیه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت:   گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که سالانه با حضور بیش از 300 اندیشمند ایرانی و خارجی ادبیات فارسی در هر استان برگزار می شود، مهرماه امسال به میزبانی دانشگاه ارومیه ، در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

مظفری با اشاره به اینکه این همایش در  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)ثبت شده و دارای اعتبار است، ادامه داد: به جهت حضور میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، تاجیکستان، بوسنی و هند  در این همایش   مقالات آن به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی چهاردهمین گرد همایی انجمن ترویج زبان  ادبیات فارسی در مورد موضوعات وِیژه چهاردهمین گردهمایی گفت: ادبیات و مشاهیر ادبی آذربایجان، فرهنگ و ادب عامه، محلی و اقلیمی آذربایجان و دیگر موضوعات مرتبط با زبان و ادب فارسی   موضوعات ویژه‌ی چهاردهمین گردهمایی است.

دکتر نظریانی معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه و دبیر اجرایی این گردهمایی نیز در این جلسه گفت: ابعاد فرهنگی این گردهمایی  علاوه بر ابعاد علمی ادبی آن نیز به سبب حضور ادبا و اساتید برجسته ادبیات فارسی بسیار با اهمیت است و می توان در کنار برنامه های اصلی ، نشست هایی نیز برای عموم مردم برگزار کرد.

نظریانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با نیاز و درخواست شرکت‌کنندگان، نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی- پژوهشی رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی، برپایی نمایشگاه‌های جنبی در پیوند با فرهنگ و ادبیات مردم آذربایجان، برگزاری مراسم معرفی و تقدیر از صاحبان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برگزیده، برگزاری برنامه‌ی هنری با حضور هنرمندان آذربایجان و گردش فرهنگی- سیاحتی از مکان‌های دیدنی شهر ارومیه از جمله برنامه‌های ویژه و جنبی این گردهمایی خواهد بود.

لازم به ذکر است چهاردهمین همایش بين‌المللي انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از 16 تا 18 مهرماه 1398 به میزبانی دانشگاه ارومیه، دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبۀاستان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.
دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه، رئیس این گردهمایی، دبیر علمی همایش دکتر علیرضا مظفری عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه ، رئیس انجمن ترویج زبان وادب فارسی شعبه استان آذربایجان غربی و معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و دبیر اجرایی همایش دکتر عبدالناصر نظریانی استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه و معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه است.

برچسب ها: اخبار ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار