عمر مفید لاستیک‌های اتومبیل هم به دلیل ماندن در زیر تابش مستقیم آفتاب کاهش می‌یابد، غیرقابل توجیه بودن دریافت پول از همشهریان به جای خود ، ولی حقیقتاً چه کسی باید پاسخگوی آسیب‌های وارده به اتومبیل در چنین به اصطلاح پارکینگ غیر استانداردی باشد؟
کد خبر: ۷۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 24 May 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، نبود پارکینگ یا کم‌ظرفیت بودن فضای پارک خودرو در اغلب بیمارستانهای هرمزگان بویژه بیمارستان مرجع شهید محمدی و خلیج‌فارس، مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌های آنان، کارکنان بیمارستانی، دانشجویان ایجاد کرده است.

شاید بتوان نداشتن پارکینگ بیمارستانها و پارکینگ‌های غیراستاندارد را از مصادیق بی‌توجهی به حقوق شهروندی عنوان کرد؛ این بی‌توجهی مشکلات «روحی و روانی» زیادی را برای مراجعان بیمارستانی فراهم کرده است.
بسیاری از مراجعانی که به بیمارستانهای مختلف مراجعه کرده‌اند با مشکل نبود پارکینگ مواجه می‌شوند اما این مراجعان و بویژه بیماران و خانواده‌های آنان هنگام مراجعه به بیمارستان آنقدر نگران هستند و با مشکلات متعدد روبرو می شوند که به ناچار خودروی خود را در اولین فضای خالی، پارک می‌کنند.
جالب است که اطراف این بیمارستانها نیز عموماً تابلوی «حمل با جرثقیل و پارک ممنوع» نصب شده و مراجعان پس از بازگشت از بیمارستان با قبض‌های جریمه مواجه می‌شوند.
نبود پارکینگ در بیمارستانها موجب می‌شود به علت پارک‌های دوبله برای پیاده کردن بیماران جلوی در بیمارستان، ترافیک سنگینی در خیابان ایجاد شود.
ظاهراً برنامه‌ای برای ایجاد پارکینگ در بیمارستانها وجود ندارد این پرسش را می‌توان مطرح کرد چرا مگر مراکز پرترددی مانند پاساژها و بازارها، پارکینگ دارند اما بیمارستانها ندارند؟ قطعاً نساختن پارکینگ در بیمارستان‌ها، ضعف شهرسازی است که بیمارستانها را اجبار نکرده پارکینگ داشته باشند و دو طبقه از ساختمان خود را به این امر اختصاص دهند.
از سوی وجود فضای پارک آمبولانس کنار اورژانس الزامی است بدین نحو که آمبولانس باید بتواند وارد اورژانس شود اگر چنین فضایی وجود نداشته باشد قطعاً برای بیمارستانها تخلف محسوب می‌شود آمبولانس بایستی کمترین فاصله حمل و نقل تا اورژانس را داشته باشد.
افرادی مانند کارکنان بیمارستانی و دانشجویان، خریدار خدمات پارکینگی هستند بنابراین «بخش خصوصی» می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

در شهر بندرعباس شاهد اتفاقی نادر هستیم

در هیچ جای دنیا از اتومبیل بیماران و همراهانشان در محوطه‌ی بیمارستان تحت عنوان پارکینگ پول دریافت نمی‌شود ، ولی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس علیرغم پی‌گیری‌های فراوان کماکان اجباراً مردم گرفتار رنج و بیماری بایستی وجهی بپردازند جهت پارک در پارکینگی که سقف ندارد! وفضای این پارکینگ به صورتی است که اتومبیلهای مردم زیر تابش مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد با گذشت اندک زمانی علاوه بر گرم شدن وحشتناک داخل اتومبیل موجب آسیب جدی به اجزاء داخلی خودرو و رنگ پریدگی آن می‌گردد. عمر مفید لاستیک‌های اتومبیل هم به دلیل ماندن در زیر تابش مستقیم آفتاب کاهش می‌یابد، غیرقابل توجیه بودن دریافت پول از شهروندان جای خود ، ولی حقیقتاً چه کسی باید پاسخگوی آسیب‌های وارده به اتومبیل در این چنین پارکینگ غیر استانداردی باشد؟

صیغه جدید بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، پارکینگ روباز !
 چه خوب می‌شد مدیریّت بیمارستان و پزشکان با کارانه‌های نجومی هم اتومبیل‌های گران قیمت‌شان را در همین پارکینگ زیر تابش مستقیم آفتاب پارک کنند
 
صیغه جدید بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، پارکینگ روباز !
 تابش مستقیم آفتاب موجب تخریب رنگ ، کاهش عمر مفید لاستیکها و گرم شدن وحشتناک داخل اتومبیل و آسیب تجهیزات خودرو می‌گردد

 

صیغه جدید بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، پارکینگ روباز !
حمام آفتاب اتومبیلهای مردم در پارکینگ (اجباری) بیمارستان شهید محمدی بندرعباس 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
متاسفانه بیمارستان شهید محمدی و خلیج فارس هردو جهت پارک خودرو در پارکینگ هزینه دریافت میکنند که خدا میدونه کجا هاپولی میشع!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار