کد خبر: ۷۴۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 20 May 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، جمع‌آوری و آتش زباله‌ها در ماه مبارک رمضان در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان ساعت 4 بعد از ظهر امروز علاوه بر ایجاد آلودگی هوا موجب رعب و هراس از گسترش آتش‌سوزی به اطراف را در بین مردم ایجاد کرد.

به واقع سوزاندن پلاستیک و زباله بسیار خطرناک است، دقیقاً مانند یک قتل عام می‌ماند بدین نحو که با سوختن پلاستیک، دیوکسین تولید می‌شود که کشنده‌ترین گاز است و هر چند در طبیعت وجود ندارد، ولی ما مسئول تولید آن هستیم و باید بدانیم که سوزاندن زباله خطرناک است، و با تولید دیوکسین در کشورها «موج سرطان» نیز شکل می‌گیرد. 
نظر به اینکه در ایران نفت خام زیادی در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و به اندازه کافی آلاینده هستند و بیشتر شدن این آلایندگی‌ها، می‌تواند محیط را غیرقابل زیست کند. با افزایش جمعیت، دارد زباله‌های بیشتری تولید می‌شود که در نهایت این پسماندها کشورها را به بن بست خواهند رساند. از این رو لزوم فرهنگ‌سازی بازیافت زباله بسیار مهم می‌باشد و بسیار پسندیده است که از طبیعت الهام بگیریم و راهکارهای درستی برای دفع زباله ها پیدا کنیم.
اگر متخصصین داخلی فناوری KDV را بومی سازی کنند بدین صورت که دستگاه توربین اصطکاکی می‌تواند هر نوع پسماند در طبیعت اعم از کشاروزی، شهری و صنعتی را تبدیل به انرژی و سوخت دیزلی (گازوئیل)، آب و خاکستر کند را بسازند.
براساس اطلاعات فنی فناوری KDV تمامی داده‌های ارگانیک از قبیل توده‌های گیاهی، پلاستکی، چوب، کاغذ، کاه، زباله‌ها و پسماندهای صنعتی و شهری، ضایعات نفتی و ذغال سنگ را در یک روش اکولوژیکی و اقتصادی پایدار به انرژی و فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌کند که در این فرایند هیچگونه مولکول گازی هم آزاد نمی‌شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کاظم قاسمی فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
واقعا متاسفم مدیر این مکان سریعا تعویض گردد از مدیر فرهنگی بعید است ومن معلم جز تاسف کاری دیگر نتوانم کرد
سیروسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
چقدر بد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار