دریافت ویزیت مجدد از بیماران شاید از نظر جامعه‌ی پزشکی قانونی باشد ولی قطعاً اخلاقی نمی‌باشد حداقل زمان 48 ساعت را به یک هفته تا ده روز افزایش دهند.
کد خبر: ۷۴۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 10 May 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ وابستگی زیاد پزشکان به پارا کلینیک موجب استفاده‌ی غیر معمول از آزمایشات متعدد خون و ... و رادیولوژی و ام آر آی و سی تی اسکن گردیده که انجام دادن آنها چند روز به طول می‌انجامد.

بیماران در مراجعه‌ی بعدی به پزشک برای نشان دادن آزمایشات و عکس های خود پس از 48 ساعت باید ویزیت مجدد پرداخت کنند و این رویّه ظاهراً با کمال تأسف قانونی می‌باشد.

آیا دریافت ویزیت مجدد از بیمار پس از 48 ساعت قانونی است؟

حال این سؤال پیش می‌آید که با توجّه به زمان بَر بودن بعضی از این برّرسی‌های پاراکلینیک و وابستگی بیش از معمول برخی از پزشکان به پارا کلینیک آیا دریافت ویزیت مجدد از بیمارانی که در شرایط اقتصادی موجود از پسِ هزینه‌های معمول زندگی خود بر نمی‌آیند آن هم فقط برای رویت عکس و آزمایشات در چند ثانیه قانونی است و چنین قانونی را چه کسی غیر از «نظام پزشکی» خودشان وضع کرده است؟

حداقل زمان 48 ساعت را به یک هفته تا ده روز افزایش دهند

دریافت ویزیت مجدد از بیماران شاید از نظر جامعه‌ی پزشکی قانونی باشد ولی قطعاً اخلاقی نمی‌باشد مسئولان محترم متولی بهداشت و درمان بهتر است در این زمینه از اساتید قدیمی و به‌نام پزشکی الگوبرداری کنند که در زمان مراجعه‌ی بیمار به آنها در صورتیکه به نتیجه‌ی قطعی از نظر تشخیصی نمی‌رسیدند نسخه‌ای سفید و مهر و امضاء شده در اختیار بیمار قرار می‌دادند تا در مراجعه‌ی بعدی بدون دریافت ویزیت در همان برگ برای بیمار دارو تجویز کنند پزشکان و جامعه‌ی پزشکی لازم است به باز سازی جایگاه رفیع خود در جامعه بپردازند تا تصور مردم از آنها به شکل تاجران درد نباشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اخلاق!
گرچه بسیاری از پزشکان محترم اخلاق مدار هستند اما بسیاری از ایشان مخصوصا در سالهای اخیر نیز *اقتصاد محور* شدن
خدا رو شکر
در شهرستان ها اخیرا که برای پرداخت حق ویزیت ، کارت خوان ها بخاطر فرار از مالیات جمع آوری و بیمار به ناچار باید بره و دنبال عابر بانک هم بگرده
نظم پزشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فقط به پول فکر می کنند متأسفانه
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
نسخه سفید و مهر و امضا شده؟!!!!
خب اینجوری که بیمار میره هر دارویی که دلش خواست توش می‌نویسه و میگیره از داروخونه،این دیگه خیلی ایده خنده داری بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار