لازم است مسئولین محترم بیمارستان در کنار راه‌اندازی کافی‌شاپ ، سوپر مارکت و بوفه‌های فروش تغذیه که ظاهراً مدیریّت و سرپرستی آنها را یکی از پزشکان مسئول در بیمارستان به عهده دارد به فکر تهیّه‌ی دستگاه عکسبرداری OPG که بسیار ارزان قیمت می‌باشد ، باشند چون ارجاع بیماران به یک مرکز تصویربرداری مشخص شائبه برانگیز است.
کد خبر: ۷۴۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹ 10 May 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ بیماران تصادفی با آسیب وسیع ناحیه‌ی میانی صورت و شکستگی فک فوقانی و تحتانی از تمام نواحی استان جهت جراحی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ارجاع می‌شوند.

شکستگی فک به شدّت بیمار را ناتوان می‌کند به شکلی که بیمار با شکستگی فک دیگر قادر به جویدن غذا و قورت دادن آن نمی‌باشد و در اغلب مواقع بدلیل آبریزش مداوم بزاق از دهان و گوشه‌ی لب‌ها بیمار مجبور است مرتب دستمال یا حوله‌ای را مقابل صورت و دهان خود قرار دهد این بیماران بیشتر مواقع قادر به حرف زدن نیز نمی‌باشند و بدلیل تورّم در ناحیه صورت و دهان نفس کشیدن نیز برایشان دشوار است.

با کمال تعجب در بیمارستان شهید محمدی بندر عباس بیماران بدحال با شکستگی فک جهت تصویربرداری OPG به مراکز خصوصی خارج بیمارستان ارجاع می‌شوند تا با پرداخت مبلغی معادل 57 هزار تومان این عکس را بگیرند!
در اغلب مواقع نیز بیماران به مرکزی مشخّص برای تصویربرداری ارجاع می‌گردند، حال چرا بزرگترین بیمارستان استان که مرکزی دانشگاهی نیز می‌باشد و بیشترین تعداد عملهای فک و صورت در آن انجام می‌شود چنین دستگاهی ندارد؟ به یک طرف و اینکه چرا بیماران برای تصویربرداری به یک مرکز مشخّص ارجاع می‌گردند؟ این شائبه را ایجاد می‌کند که عدم تجهیز بیمارستان به این دستگاه تعمدّی باشد!

آزار و اذیت بیماران با شکستگی فک و صورت و ارجاع غیراصولی آنها برای تصویربرداری فقط با تهیّه‌ی یک دستگاه ارزان قیمت برطرف می‌شود!

در حالیکه بیمارستانهای کوچکتر شهر این تصویربرداری را انجام می‌دهند نبودن آن در بیمارستان اصلی شهر این واقعیت را دارد ترسیم می‌کند که راحتی بیماران برای مسئولین مربوطه نه تنها اولویّت ندارد بلکه کاملاً به وضعیت این بیماران نیز هیچ توجّهی ندارند.

لازم است مسئولین محترم بیمارستان در کنار راه‌اندازی کافی‌شاپ ، سوپر مارکت و بوفه‌های فروش تغذیه که ظاهراً مدیریّت و سرپرستی آنها را یکی از پزشکان مسئول در بیمارستان به عهده دارد به فکر تهیّه‌ی دستگاه عکسبرداری مذکور نیز باشند.

امیدواریم مسئولان محترم بهداشت و درمان استان دچار شکستگی فک و صورت نشوند تا مجبور نباشند جهت تصویربرداری به مراکز خصوصی سطح شهر اعزام و متحمل رنج و زحمت فراوان گردند.

مسئولین محترم باید سپاسگزار منتقدین دلسوز بوده و به جای شکایت به تشویق آنها بپردازند تا همه با کمک هم بتوانیم به کاهش درد و رنج مردم کمک نمائیم، آینه چون روی تو بنمود راست / خود شکن ، آینه شکستن خطاست

چرا بیمارستان «شهیدمحمدی بندرعباس» فاقد سیستم تصویربرداری از فک است؟!
 دستگاه تصویربرداری از ضایعات فک و دندان


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار