آمار بارندگی‌های انجام شده به همراه تحلیل بارندگی‌ها با هماهنگی سازمان هواشناسی در سایت سازمان مورد نیاز می‌باشد. گزارشات کارشناسی از موقعیت‌های زراعی و یا باغی که در مسیر سیلاب‌های احتمالی قرار دارند، می‌توانند به موقع راهنمایی محلی باشند.
کد خبر: ۷۴۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۸ 09 May 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، سایت سازمان جهاد کشاورزی که با اهمیت ترین سایت در هر استان بشمار می‌رود، می‌تواند بیانگر کلیه تحولات کاشت، داشت، برداشت محصولات کشاورزی، انعکاس طرح‌های در دست مطالعه، مطالعه شده در دست اجرا و اجرا شده سازمان باشد. بدیهی است که بازدیدکنندگان سایت مرتباً افزایش یافته و کم‌کم با فرهنگ کشاورزان هماهنگ و به بهترین منبع اخبار آموزش و ترویج آنها تبدیل خواهد شد. بنابراین برای کاربردی نمودن سایت خبری سازمان نکات ذیل را بایستی درنظر داشت: 

1- برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی برای کارشناسان ارشد، بطوری که برای انتخاب بذر، آماده‌سازی زمینهای زراعی برای کشت و کار، چگونگی داشت (آبیاری ، سم پاشی ،کود دادن) متناسب با مراحل رشد محصولات گزارشات علمی ، تهیه و در سایت درج نمایند، این روش کار بایستی بقدری با ظرافت و دقیق انجام پذیرد که کشاورزان سایت را مشکل گشای خود بدانند و از آن بهره‌برداری نمایند.
2- راجع به قنوات سراسر استان مطلب داشته و روستاییان را به حفاظت و نگهداری از قنوات به بهترین وجهی تشویق نماید. از آنجایی که مدیریت آب و خاک سازمان امور اجرایی قنوات را هم بعهده دارد، قنوات احیاء و مرمت شده را با ذکر نامه، موقعیت، مشکلات فنی - مهندسی، امور اجرایی برای رفع مشکلات، نقطه نظرات مالکان قنوات برای احیاء و مرمت ، اعتبارات هزینه شده در سایت سازمان آورده شود. این شکل کار سبب ترویج و آموزش قنات داران برای قنات داری خواهد شد.
3- نظر به اینکه گرمازدگی‌ها، هر ساله برای تولید محصول مشکل آفرین هستند، بلافاصله پس از هر گرمازدگی از محل وقوع محصول، دامنه خسارت توسط کارشناسان با تجربه و متخصص سازمان گزارش تهیه شده و بتدریج راهکارهای دور زدن آن، تجربه و تجربیات جمع‌بندی و مکتوب شده تا در سال‌های بعد بهتر و بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.
4- آمار بارندگی‌های انجام شده به همراه تحلیل بارندگی‌ها با هماهنگی سازمان هواشناسی در سایت سازمان مورد نیاز می‌باشد.
5- گزارشات کارشناسی از موقعیت‌های زراعی و یا باغی که در مسیر سیلاب‌های احتمالی قرار دارند، می‌توانند به موقع راهنمایی محلی باشند.
6- برآورد خسارات ناشی از گرمازدگی ، بارندگی‌های مستمر ، سیلاب‌ها و یا هر نوع حوادثی بصورت کارشناسی انجام و در سایت سازمان آورده شود.
بدیهی است که درج چنین مواردی در سایت سازمان شناسنامه‌ای ایجاد می‌نماید که برای خوانندگان جاذبه و روزبه‌روز مراجعه کنندگان به سایت را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار