یک مشکل دیگر؛
وزارتخانه‌ای که با داشتن متخصصین عالی‌رتبه می‌تواند بخوبی تاریخچه هجوم ملخ‌ها به زمینهای کشت شده و باغات را مرور و اظهار نظر نماید. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که وزارتخانه متولی از سوابق هجوم ملخ‌ها در دوره‌های قبل چه تجاربی را کسب و مستند نموده است؟
کد خبر: ۷۴۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹ 09 May 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، وزارت جهاد کشاورزی با جمع بندی تجارب مبارزه با ملخ‌ها کار را برای هجوم‌های بعدی سهل‌تر نمایید.

بحث ملخ و خسارات ناشی از آنها امروزه مهمترین مسئله خبری شده ملخ‌هایی که بصورت گروهی و دسته جمعی به مزارع هجوم برده، سبزینه برگ‌های درختان، کشت و کارهای زراعی را تغذیه نموده و به این ترتیب تولید محصولات زراعی را مختل می‌نمایند.
شکی نیست که مسئله هجوم ملخ‌ها را برای اولین بار تجربه نمی‌کنیم، بلکه قبلاً هم این مسئله اتفاق افتاده وزارتخانه متولی وزارت کشاورزی و بعد از آن هم جهاد کشاورزی می‌باشد.
وزارتخانه‌ای که با داشتن متخصصین عالی‌رتبه می‌تواند بخوبی تاریخچه هجوم ملخ‌ها به زمینهای کشت شده و باغات را مرور و اظهار نظر نماید. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که وزارتخانه متولی از سوابق هجوم ملخ‌ها در دوره‌های قبل چه تجاربی را کسب و مستند نموده است؟ بطوریکه این تجارب برای کارشناسان فعلی مبنایی برای فعالیت بهتر و یا کم‌هزینه‌تر و پربازده‌تر باشد؟ آیا در حال حاضر که در حال مبارزه با ملخ‌ها هستیم، تجاربمان را وسیله کارشناسان متخصص جمع‌آوری و مستندسازی می‌نماییم؟ آیا به این نتیجه رسیده‌ایم که ثبت و مستندسازی وقایع می‌تواند بهترین راهنما برای نسل‌های بعد به منظور مقابله با این پدیده باشد؟ امید است که با انجام وقایعی که با زحمات و هزینه‌های زیاد جریان می‌یابند، قادر به انتقال تجارب کارشناسی به دیگران هم باشیم، تمامی اثرات سوء ناشی از حضور ملخ‌ها را بررسی و برای ریشه کن نمودن آنها بصورت پیوسته برنامه‌ریزی و اقدام نماییم.

ملخ‌ها تا کل استان هرمزگان را فتح نکنند دست بردار نیستند

مغ احمد گچین بخش مرکزی بندرعباس

 

ملخ‌ها تا کل استان هرمزگان را فتح نکنند دست بردار نیستند
 رودان برنطین

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار