نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس: 
شریفی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد، دو طرح جداگانه است، گفت: دخالت لامردی ها در امور اقتصادی پارسیان غیرقانونی و تنش زاست.
کد خبر: ۷۴۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، « ناصر شریفی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و منطقه ویژه اقتصادی لامرد دو طرح جداگانه است که متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی «ایمیدرو» تا کنون برای جداسازی این دو طرح اقدامی نکرده اند.

 

دخالت لامردی ها در امور اقتصادی پارسیان/تذکر جدی به وزیر صمت

وی عنوان کرد: در حال حاضر دو منطقه ویژه لامرد و پارسیان در قالب یک طرح دیده شده اند و تا کنون مجریان طرح همزمان مدیر منطقه ویژه لامرد بوده اند و نظارت مستقیم بر منطقه ویژه پارسیان داشته اند. طی سالهای اخیر جداسازی دو منطقه ویژه پارسیان و لامرد از خواسته های نمایندگان هرمزگان در مجلس بود. بنده بارها در تذکرات شفاهی در صحن علنی به این موضوع اشاره کرده ام و مکاتباتی هم با وزرای صمت و حتی مدیرعامل سابق و فعلی ایمیدرو داشته ام.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه زمانیکه مدیر جدید طرح از سوی مهندس غریب پور منصوب شد تذاکرات جدی بر نوع رفتار و مدیریت این موضوع داده ام، اظهارداشت: مدیر جدید طرح در یک حرکت ناشایست اقدام به گرفتن تمامی اختیارات مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان داده است.

شریفی با تاکید بر اینکه این رفتار نوعی دهن کجی به مردم شهرستان پارسیان است، افزود: از این رفتار مدیر طرح بوی اختلاف، تفرقه و تنش می آید و اینگونه رفتارها از سوی مردم پارسیان و استان هرمزگان محکوم است و در شرایط کنونی کشور نباید بر آتش تفرقه دامن بزنیم.

وی ابرازداشت: امروز پس از مطلع شدن از این رفتار غیرقانونی مدیر طرح مناطق ویژه لامرد و پارسیان در تماس تلفنی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیرعامل ایمیدرو تذکرات جدی داده ام و اگر این موضوع حل نشود و منطقه ویژه پارسیان را به عنوان یک طرح جداگانه نبینند از طریق صحن علنی مجلس به موضوع ورود خواهیم کرد و وزیر باید در مجلس پاسخگوی مردم شریف پارسیان و استان هرمزگان باشند.

گفتنی است؛ در دولت نهم و دهم و در زمان ابراهیم عزیزی استاندار وقت موضوع انتزاع 5 روستا از پارسیان و الحاق به استان فارس مطرح شد، که پس از اعتراضات گسترده مردمی در تمامی شهرستان های استان هرمزگان با ورود شورای عالی امنیت ملی موضوع منتفی شد.

اما در این زمان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سال 91 با چراغ سبز ابراهیم عزیزی استاندار وقت هرمزگان به زیر نظر منطقه ویژه لامرد رفت و تصمیمات با نظر مجری طرح که مدیرعامل منطقه اقتصادی لامرد بود اتخاذ می شد.
انتهای پیام/ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار