فرماندار یزد:
فرماندار یزد با اشاره به اهمیت بخش مرکزی یزد و نقش این منطقه در توسعه اقتصادی شهرستان،‌گفت: برنامه محوری اولویت اجرایی مدیریت بخش مرکزی یزد است که باید بیش از پیش توسط بخشدار جدید این منطقه اعمال و نهادینه شود.
کد خبر: ۷۴۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 05 May 2019

«سیدمحمد رستگاری» در آیین تکریم و معارفه بخشدار مرکزی یزد که با حضور «احمد ترحمی» معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار، امام جمعه بخش مرکزی و مدیران ادارات شهرستان یزد برگزار شد،‌ با بیان این‌که بخش مرکزی از اهمیت ویژه‌ای برای شهرستان یزد برخوردار است، ‌اظهار کرد:‌ نزدیکی روستاها از جمله ویژگی‌های بخش مرکزی یزد است.

وی برخورداری از روستاهای تاریخی با قابلیت گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های بخش مرکزی یزد دانست و افزود:‌ روستاهای بخش مرکزی یزد به دلیل شرایط زیست محیطی و همچنین مزارع کشاورزی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی این شهرستان ایفا می‌کند.

فرماندار یزد در ادامه توجه بیش از پیش به بخش مرکزی را ضروری دانست و گفت‌:‌ روند رو به رشد روستاهای این بخش با فعالیت‌های عمرانی گسترده‌ای که انجام شده، برای همه افراد محسوس است.

رستگاری با بیان این که جمعیت ساکن در بخش مرکزی اهمیت توجه به این بخش را دوچندان کرده است،‌ تصریح کرد: شرایط دهیاریها و شوراهای اسلامی بخش مرکزی از نظر اعتباری و تکالیف در دستور کار نسبت به گذشته پیشرفت زیادی یافته است.

این مسئول برنامه محور بودن را یکی از اولویت‌های اجرایی بخشدار جدید در بخش مرکزی یزد عنوان کرد و افزود: ایجاد تعامل جدی و مستمر با دهیاریها و شورای های اسلامی روستاهای تابعه نیز از دیگر اولویت های کاری بخشدار بخش مرکزی است.

لزوم مقابله با زمین خواری در بخش مرکزی یزد

حجت الاسلام و المسلمین«سیدمحمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد هم با اشاره به خدمات جواد برزگر بخشدار سابق بخش مرکزی یزد، تسهیل کردن امور و مشکلات اداری مردم را از جمله مهمترین ویژگی وی در زمان تصدیگری بخشداری مرکزی دانست و ادامه داد: رمز موفقیت بخشداری مرکزی یزد ایجاد تعامل با ادارات شهرستان و استان و ارتباط مستمر با دهیاری و شوراهای اسلامی است.

وی هدایت کردن شوراها نسبت به اراده خودشان نسبت به هزینه کردن بودجه‌های در اختیار را از دیگر اقدامات خوب بخشدار سابق بخش مرکزی یزد عنوان کرد و ضمن تأکید بر استمرار این مهم در دوره مدیریت بخشدار جدید،‌گفت: بخشداری به عنوان مشاور نقش مهمی در هدایت صرف بودجه شوراها برای توسعه بیش از پیش بخش ایفا می‌کند.

مدرسی توجه به ارتقای سطح کمی و کیفی بهداشتی،‌ ساماندهی معابر روستاهای مختلف و ساخت ورزشگاه امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات و دستاوردهای مدیریت سابق بخشداری مرکزی یزد دانست و خاطرنشان کرد:‌ علی‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز بخش مرکزی یزد نیازهایی دارد که امیدواریم بخشدار جدید این بخش بتواند با تعامل و همکاری تمام عناصر تأثیرگذار نسبت به رفع و ساماندهی مشکلات موجود اقدام کند.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد تصریح کرد: شفاف‌سازی مباحث مالی در بخشداری، ‌شرکت تعاونی‌ها،‌ شوراها و دهیاریها،‌ مقابله با زمین‌خواری،‌ تعیین و تکلیف برخی از طرح‌های ورودی روستاها و‌ تعیین و تکلیف اراضی موقوفه بخش مرکزی، از جمله بایدهای مدیریت بخشداری جدید بخش مرکزی یزد است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از زحمات جواد برزگر به عنوان بخشدار سابق بخش مرکزی تجلیل و محمدحسین پاکدل به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی یزد منصوب و معرفی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار