امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به این‌که تاکید مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است گفت: مشکلات اقتصادی تنها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف می‌شود .
کد خبر: ۷۴۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 04 May 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار جمعی از نخبگان بسیجی استان، با اشاره به این‌که دشمنی‌های آمریکا با انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تا به الان ادامه داشته و تمام شدنی هم نیست اظهار کرد: الان با وجود فشارهای بین‌المللی ما یا باید خودمان را ببازیم و در برابر دشمن له شویم یا اینکه مقاومت و ایستادگی کرده و خودمان را باز پیدا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به تکیه به ظرفیت‌های داخلی تاکید کرده‌اند افزود: زمانی که به امام خمینی(ره) خبردادند که آمریکا ارتباطش را با ایران قطع کرده، امام فرمودند ما چه نیازی به ارتباط با آمریکا داریم.

امام جمعه یزد گفت: همین تاکید در رهنمودهای مقام معظم رهبری هم هست و ما همیشه باید به توان داخلی تکیه کنیم و زمینه‌ای فراهم نماییم که بتوانیم بدون اتکا به دیگر کشورها به پیشرفت دست پیدا کنیم.

ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید در این زمینه به آن توجه کنیم این است که همیشه نسبت به نقاط ضعف و قوتی که داریم بررسی دقیق انجام دهیم و در هر قسمتی که با مشکلی روبرو هستیم، آن مشکلات را برطرف نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: همه تلاش انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هم در طول 100 سال قبل این بوده که ایرانی‌ها نسبت به مشکلات و ظرفیت‌هایی که دارند فکر نکنند و به صورت سطحی راه‌های اشتباه مختلفی را امتحان کنند و هیچ زمانی به پیشرفت دست پیدا نکنند.

وی با اشاره به این‌که این موضوع تنها با تفکر و تعقل می‌تواند رفع شود بیان کرد: در هر عرصه‌ای که ما از این سطحی‌نگری و جهل مرکبی که درگیر آن بودیم رها شدیم توانستیم به موفقیت‌های بسیار چشمگیری دست پیدا کنیم که نمونه آن در علوم هسته‌ای، موشکی، علوم نظامی، برخی عرصه‌های پزشکی و موارد مختلف دیگر است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی و تولیدی کشور یک مشکل اصلی وجود دارد و آن عدم باور به توانایی نیروها و نخبگان داخلی است و تنها حرفی که بر روی زبان مدیران این مجموعه‌ها وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم خودکفا بشویم.

ناصری یزدی در پایان گفت: این در حالی است که امروز جوانان و نخبگان ما می‌توانند با تکیه بر تفکر و تعقل زمینه‌ای فراهم کنند که در تمام عرصه‌هایی که فعالیت اقتصادی داریم خودکفا شویم و به این ترتیب فشارهای جهانی بر اقتصاد کشور کاملا برطرف شود چرا که ایران هیچ نیازی به خارج نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار