رئیس‌کل دادگستری فارس ضمن اعلام حکم شهرداران اسبق «صدرا» و «آباده» و اعضای شورای اسلامی این شهرها که به اختلاس و فساد مالی محکوم شده بودند، اسامی آنان را نیز اعلام کرد.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 29 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: علی القاصی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از حکم قطعی متهمان به فساد مالی در شهرداری صدرا و آباده خبر داد و اظهار داشت: شهردار وقت این 2 شهر به همراه برخی از اعضای شورای شهر حکمشان قطعی شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا بر اساس مواد قانونی مجاز به اعلام اسامی مفسدان اقتصادی است، اسامی کسانی که در شهرداری و شورای شهر جدید صدرا محکوم به فساد اقتصادی شدند، به شرح زیر اعلام کرد:

1-منوچهر قائدی فرزند محمد شهردار وقت صدرا به اتهام عدم اطلاع‌رسانی از وقوع جرم در زیرمجموعه خود، رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان وجه نقد و 210 سکه بهار آزادی، یک دستگاه آپارتمان به مبلغ 300 میلیون تومان، مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر صدرا، مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی، امحا و معدوم‌سازی اسناد به 31 سال حبس تعزیری و استرداد اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

قائدی همچنین به استناد مجازات تکمیلی و تتمیمی به 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور نیز محکوم شده است.

2-ابراهیم فریدونی فرزند آزاد مدیر اجرایی وقت شهرداری صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 5 میلیون تومان و جعل اسناد نظام‌مهندسی، معدوم کردن اسناد و دریافت 15سکه بهار آزادی به 18 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

3-امین کشاورزی فرزند عبدالله معاون فنی وقت شهرداری صدرا به اتهام ارتشا به مبلغ 2 میلیارد و 590 میلیون تومان، جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول به 18 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی و اقامت اجباری به مدت 2 سال در شهرستان ایرانشهر محکوم شد.

4-حسن دهقانی فرزند الخاص دبیر کمیسیون ماده 100 شهرداری وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 8 میلیارد و 320 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، استرداد وجه معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال اقامت اجباری در شهرستان ایرانشهر و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

5-مسعود محمودی فرزند نورالله عضو شورای وقت شهر صدرا نیز به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال و دریافت 16 سکه بهار آزادی به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

6-متهم ردیف ششم حکم برائت گرفت.

7-حشمت‌الله شفیعی فرزند فرج عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 3 میلیارد و 950 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

8-حسن فریدونی فرزند آزاد عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال و دریافت 25 عدد سکه بهار آزادی به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

9-اسماعیل مختاری فرزند قریب عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 2 میلیارد و 330 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، جزایر نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

10-امید ترک‌زاده فرزند عبدالله نیز به علت پرداخت رشوه به متهم امین کشاورزی عضو شورای شهر صدرا که یک دستگاه خودروی (بی ام و) بوده است به 3 سال حبس و ضبط مال ناشی از ارتشا، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

11-سید حسن انجوی نژاد فرزند محمد نیز که در پرداخت رشوه به‌عنوان واسطه عمل می‌کرده است به 3 سال حبس تعزیری و 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

حکم شهردار و اعضای شورای شهر آباده

رئیس‌کل دادگستری استان فارس حکم قطعی شهردار و اعضای شورای شهر وقت آباده را که آنان نیز متهم به فساد مالی بودند را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

1-داریوش خاکسار عضو شورای شهر وقت آباده به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 49 میلیون و 500 هزار تومان به 2 سال حبس، 31 ضربه شلاق و 2 سال ممنوعیت از شرکت در اجتماعات سیاسی محکوم شد.

2-محمدرضا صفائیان عضو شورای شهر وقت به اتهام دریافت رشوه به 2 سال حبس و 31 ضربه شلاق و 2 سال ممنوعیت از شرکت در اجتماعات سیاسی محکوم شد.

3-مهدی رهنما شهردار وقت آباده به اتهام مشارکت در ارتشا به 8 سال حبس، 270 میلیون ریال جزای نقدی، 15ضربه شلاق و 8 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

4-مصطفی رهنما به اتهام جعل قبوض و امضای نفیسه دهقان یکی از کارمندان شهرداری، مداخله و تبانی در معاملات و رشوه‌گیری به 45 میلیون ریال جزای نقدی، 5 سال حبس و 75 ضربه شلاق و ضبط مال ناشی از ارتشا محکوم شد.

مسلم لطفعلیان، جهانشاه رئیسی، محمدرضا ثابت اقلیدی، سید سعید حسینی، سعید جعفری شورباقلو و طیبه آگین نیز هرکدام به اتهام مداخله و تبانی در معاملات دولتی به ترتیب به 4، 6، 4، 7 و 2 سال حبس و ابطال معاملات محکوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار