یزد - ایرنا - خانه مشارکت مردم در سلامت بهاباد روز یکشنبه با حضور نمایندگان اقشار مختلف تشکیل شد و یکی از اهداف آن مشارکت مردم در سلامت، تامین منابع مالی از سوی خیرین است.
کد خبر: ۷۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 29 April 2019

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهاباد در جلسه تشکیل خانه مشارکت مردم که با حضور نمایندگان اقشار مختلف در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: سلامت اجتماعی و اجتماعی بودن سلامت، امروز مقوله مهمی به شمار می رود، در حالی که سلامت در گذشته به سلامت جسمی خلاصه می شد.
سید عبدالحمید رضوی بهابادی بر ضرورت جلب مشارکت در ارتقای سلامت اجتماعی تاکید کرد و افزود: افرادی که می توانند در تامین سلامت اجتماعی کمک کار مردم باشند باید شناسایی شوند، آن ها شریک سلامت هستند.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانه مشارکت مردمی در سلامت خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه سلامت بسیار است اما توانمندی های این حوزه اگر توسط رسانه ها به جامعه معرفی و باعث افزایش سواد سلامتی شود، بسیار می تواند موثر باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بهاباد تاکید کرد: با تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت و تعیین اعضای آن در تصمیم گیری های سلامت شهرستان بهاباد نقش خواهند داشت.
وی اظهار داشت: دبیرخانه خانه های مشارکت مردم در سلامت، در مرکز بهداشت استان مستقر است و هر شهرستان دارای خانه مشارکت خواهد بود.
رضوی بهابادی با بیان اینکه مشارکت اقشار مختلف جامعه برای ارتقای شاخص های سلامت از اهداف تشکیل این تشکل است، افزود: این خانه پل ارتباطی بدون واسطه با مسئولان است و با تشکیل آن نقش مردم در تبیین سلامت بیشتر می شود.
وی ادامه داد : این نهاد با هدف توانمند سازی مردم در ارتقای سلامت خود و گروه­های مخاطب، با همکاری شبکه بهداشت و درمان، گروه های مردم نهاد و رسانه های مجازی و حقیقی راه اندازی شده است.
در این جلسه، انتخاب تعیین رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت برگزار و حمید رضا اخوان بهابادی نماینده خانه مطبوعات و خبرنگار این شهرستان به عنوان رئیس این تشکل انتخاب شد.
در این نشست محمد هوشمند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و حسن ابوالقاسمی شهردار بهاباد و دکترخیاطان از دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با تشکیل خانه های مشارکت مردمی در سلامت شهرستان ها مطالبی بیان کردند.
گفتنی است شهرستان بهاباد پنجمین شهرستان استان یزد است که امروز خانه مشارکت مردم در سلامت در آن تشکیل شد.
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قراردارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار