دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت ایران با عنوان هکاهلث با حمایت وزارت بهداشت و درمان و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف با حضور 20 تیم به مدت 3 روز فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 28 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، علی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری که به مناسبت آغاز مارتن سلامت در کیش برگزار شد با بیان اینکه این رویداد نخستین بار در سال 2012 در کانادا آغازشد اظهار کرد: این رویداد از سال 2012 به بعد با بررسی چالش در موضوعات مختلف در بسیاری از کشورها برگزار شد.

وی افزود: دومین دوره مسابقات هکاهلث از امروز با حضور 20 تیم که از میان 38 تیم که برای حضور در این مارتن اعلام آمادگی کرده بودند در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف با محوریت بیماری های غیرواگیر در 4 چالش بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و تنفسی در گروه های 4 تا 6 نفره به مدت 72 ساعت در حال انجام است.

غفاری با اشاره به اینکه چالش ها به صورت قرعه کشی مشخص شده و تیم ها در چالشهای منتخب در حال کار و مطالعه هستند.

محمد بهادرام دبیر علمی این رویداد نیز با اشاره به اینکه در نخستین هلث هاکاتن در منطقه آزاد اروند 4 چالش سلامت با عناوین کودک سالم، مراقبت از مادران قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان توسط شرکت کنندگان در این رویداد مورد بررسی و برنامه نویسی قرار گرفت که خروجی آن 20 نرم افزار کاربردی با موضوعات یاد شده بود افزود: پس از برگزاری این رویداد در سال 2016 مرکز فناوری‌های نوین سلامت شکل گرفت و از تیم‌های برتر نخستین رقابت برنامه‌نویسی سلامت کشور برای همکاری دعوت شد.

سجاد سنگسری دبیر دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت نیز در این نشست با بیان اینکه در این دوره از ماراتن دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند نیز در میان تیم های برگزیده مشاهده می شوند.

وی با تاکید بر شعار سال مبنی بر رونق تولید افزود: در آغاز گام دوم انقلاب و سالی که رونق تولید نامگذاری شده است زنگ دومین ماراتن سلامت در کیش با دو هدف بومی سازی سامانه های سلامت در کشور و استفاده از ظرفیت بین‌المللی جزیره در راستای صدور برنامه ها و سامانه های فناوری تولید شده ظرف چند سال آینده به کشورهای همسایه در حال برگزاری است.

بنابه گفته سنگسری جوایز این ماراتن در کل به مبلغ 80 میلیون ریال است که تیم اول 30 میلیون، تیم دوم 20 میلیون و تیم سوم 10 میلیون تومان به صورت نقد دریافت خواهد کرد و تیم های چهارم و پنجم به صورت غیرنقدی جوایزی دریافت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: تیم های برتر شرکت کننده در ماراتن به مراکز توانمندی که امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های تیم ها را داشته باشد معرفی می‌شوند.

در دومین ماراتن برنامه‌ریزی سلامت که به مدت سه روز از 7 تا 9 اردیبهشت 98 در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود 20 تیم با هدف برنامه‌نویسی در راستای چالشهای حوزه سلامت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار