بخشدار لاریجان: بارش برف که از عصریکشنبه در بخش کوهستانی لاریجان آمل شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، شهرهای رینه و گزنک و حدود 50 روستای این بخش را سفیدپوش کرد.
کد خبر: ۷۳۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 22 April 2019

بخشدار لاریجان: بارش برف که از عصریکشنبه در بخش کوهستانی لاریجان آمل شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، شهرهای رینه و گزنک و حدود 50 روستای این بخش را سفیدپوش کرد.

رضا مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بارش برف که به صورت پراکنده همچنان در برخی از مناطق این بخش ادامه دارد، حدود 5 تا 20سانتی متر بر زمین نشسته است.
وی با بیان اینکه جاده هراز که درمسیر بخش کوهستانی لاریجان آمل واقع شده با بارش خفیف برف مواجه است، اضافه کرد: خوشبختانه جاده هراز و همه مسیرهای جاده های کوهستانی روستاهای این بخش باز وتردد در آن جریان دارد.
بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: درعین حال تیم های راهداری اداره راه وشهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد اسان خودروها هستند.
نگرانی باغداران از سرمازدگی
مقدم به نگرانی باغداران بخش لاریجان در پی بارش برف وسرمای ناخواسته روزهای اخیر اشاره کرد وادامه داد: ماههای فروردین و اریبهشت زمان تکمیل گلدهی باغ های سیاه ریشه مناطق کوهستانی بخش لاریجان است و به همین دلیل بارش برف و سرمای پس از آن که در بیشتر مناطق کوهستانی دمای هوا تا زیر صفر می رسد ، سبب از بین رفتن قدرت باردهی این درختان خواهد شد.
وی اضافه کرد، بیشترین خسارت بر اساس گزارش های دریافتی به باغ های گردو ، گیلاس و سیب وارد شده است .
ریزش برف در روزهای 26 و 27 فروردین سال97 به سه هزار و 373 هکتار از باغ های میوه بخش کوهستانی لاریجان آمل بیش از 90 درصد باغ های گردو ، گیلاس ، گلابی ، سیب ، به ، آلبالو و گل از محصولات باغی بخش لاریجان خسارت وارد کرد.
بیش ازشش هزارهکتار زمین های مستعد کشاورزی در بخش کوهستانی لاریجان آمل وجود دارد که نیمی از آن به کشت درختان سیاه ریشه از قبیل باغ گیلاس، آلبالو، گردو وسیب اختصاص دارد.
بخش کوهستانی وییلاقی لاریجان با بیش از80 روستا وبیش از 13هزار نفرجمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار