کد خبر: ۷۳۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 17 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،محمد اصغری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آخرین وضع جوی کشور افزود: با ورود این سامانه جدید هموطنان ما در آذربایجان شرقی و غربی و خیلی از مناطق شمال غرب اعم از اردبیل و کردستان اکنون شاهد بارش باران هستند و هر چه زمان به جلوتر می‌رود ابر‌های باران زا مناطق بیشتری را در بر می‌گیرد و حتی استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز از این سامانه بارشی بی‌نصیب نخواهند ماند.
وی گفت: البته در آینده نزدیک نیز در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش‌ها آغاز می‌شود به ویژه اینکه امروز نیز در سواحل دریای خزر باد‌های گرم حاکم است، اما در بعد از ظهر با ریزش هوای سرد با کاهش دما مواجه خواهیم شد.
کارشناس هواشناسی افزود: در استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان و بخش‌های از کهکیلویه و بویراحمد و استان فارس نیز از فردا باید منتظر وقوع بارش‌های نسبتاً خوبی باشیم.
وی گفت: بارش‌ها در برخی مناطق در حد هشدار است و این شرایط را با کمی تاخیر در اصفهان نیز خواهیم داشت.
اصغری افزود: از فردا بعد از ظهر هموطنان ما در شمال شرق یعنی خراسان شمالی و خراسان رضوی حتی بخش‌های از استان سمنان و گلستان باید منتظر بارش‌ها باشند.
وی گفت: هفته بعد به طور نسبی هفته بسیار سردی است حتی برای این موضوع اخطار صادر کردیم و باغدار‌ها باید به این نکته توجه کنند که از روز دوشنبه تا چهارشنبه دما بسیار سرد خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هفته بعد دوره پربارشی در کشور خواهد بود، افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده می‌توان گفت این سامانه بارشی مناطق بیشتری را در کشور در بر خواهد گرفت.
وی گفت: از فردا آب‌های شمالی کشور مواج می‌شود ضمن اینکه در بخش‌های جنوبی کشور آرام‌ترین مناطق استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار