کد خبر: ۷۳۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 03 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان ضمن اشاره به خدمات رسانی ۱۶ بندر مجاز مسافری و اسکله های گردشگری هرمزگان به ساحل نشینان و مسافران نوروزی در روز طبیعت امسال گفت: طی شبانه روز سه شنبه ۱۳ فروردین ۹۸ و تا ساعت ۲۴ دیشب، جابجایی ۲۰۸ هزار و ۱۰۲ نفر سفر مسافر و گردشگر از طریق بنادر و اسکله های گردشگری دریایی در استان هرمزگان از سرزمین اصلی به مقصد جزایر خلیج‌فارس و بالعکس به ثبت رسید.

ثبت ۲۰۸هزار نفر سفر دریایی در روز طبیعت/ترابری حدود ۱۷هزار دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت/ انجام ۷۶هزار نفر سفر گشت تفریحی در سیزده بدر

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که جزایر کیش، قشم و هرمز به عنوان مقصد عمده مسافران دریایی در آب های خلیج‌فارس بوده است.

وی اضافه کرد: در روز طبیعت، ۱۸ هزار و ۶۵۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت(شناور ویژه حمل خودرو) از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: طی شبانه روز سیزده بدر امسال، ۷۶هزار و ۱۲ نفر سفر با دریاروی شناورهای تفریحی و انجام گشت های دریایی در کرانه ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی استان هرمزگان ثبت شد .

عفیفی‌پور بیان کرد: در طرح نوروزی سال ۹۸ تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان که از ۲۵ اسفندماه گذشته آغاز شده و تا روز شنبه ۱۷ فروردین ماه جاری ادامه دارد، در مجموع ۱۶ بندر مسافری و چندمنظوره، ۱۱۹ فروند شناور با ظرفیت درجای حدود ۶۰۰۰ صندلی و ۲۸۸۰ دستگاه خودرو، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر خلیج‌فارس برعهده دارند که بزرگترین ناوگان مسافری دریایی ایران محسوب می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان گفت: استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران هر ساله شاهد رقمی حدود ۲۰ میلیون تردد مسافر و گردشگر نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بنادر مسافری و اسکله های گردشگری این استان بیش از ۹۰ درصد از حجم کل ترابری مسافران و گردشگران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج‌فارس را پشتیبانی می کنند.

عفیفی‌پور با بیان اینکه نزدیک به ۲۵درصد معادل یک چهارم حجم آماری این مسافرت ها در کل سال، در دوره زمانی ۲۰ روزه پایان سال و تعطیلات نوروزی انجام می شود، بیان کرد: بر اساس این گزارش، مهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی می توانند برای سفر به جزایر قشم، هرمز و لارک از بندرشهیدحقانی بندرعباس و برای سفر در طول ۲۴ساعت شبانه روز با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پل به بندرلافت استفاده کنند.

این مدیرکل تأکید کرد: بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته، ترابری مسافر و خودرو از سرزمین اصلی به جزیره‌کیش و خدمات رسانی به مسافران دریایی در این مسیر پرطرفدار را بر عهده دارند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار