کد خبر: ۷۳۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 03 April 2019

تابناک هرمزگان، برای عاشقان طبیعت گردی، اواخر زمستان و اوایل بهار در جنوب ایران فصل کشف رمز و رازهای طبیعت سحرانگیز این خطه کمتر شناخته شده ایران زمین است.

در این بین، "هرمزگان" استانی پر از افسانه و افسون است؛ سرزمین شگفتی های جنوب. طبیعت گردی در این دیار نه در کوه و جنگل و روستا خلاصه می شود و نه به ساحل و جزیره و دریا منحصر است.

انتخاب های شما برای سفرهای یک و چند روزه، گشت و گذاری دایره وار است برای تجربه دیدن از جاذبه های منحصر بفرد طبیعت 360 درجه هرمزگان ... از غواصی در دنیای عجایب اعماق خلیج فارس تا گشت دریایی درون زیستگاه عروس سبزپوش حرا، از قدم زدن در پیچ و خم کوه‌های رنگین کمانی هرمز و سرزمین افسانه ای دره ستاره ها تا خیره شدن به مناظر کهکشانی دشت چشم نواز آسمان.

پس به جای تجربه تکراری خانه ماندن در روزهای تعطیل عید نوروز یا سرک کشیدن های تکراری در مراکز خرید، یک روز خاطره انگیز را برای خود و خانواده و دوستانتان رقم بزنید.
پیشنهاد ما برای معرفی جذاب ترین و شگفت انگیزترین مقصد سفر برای یک گشت و گذار یکروزه، "جزیره هرمز" است؛ بهشت زمین شناسی ایران. سرزمینی سراسر دیدنی که با لقب"جزیره رنگین کمانی" شهرت آفاق شده، نقاشی 70 رنگ خالق طبیعت است!

هرمز که یک گنبد نمکی بزرگ است، طی 500 میلیون سال سر از اعماق خلیج فارس برآورده، هم به لحاظ تاریخی هزاران قصه برای روایت دارد و هم به لحاظ طبیعت گردی، ویترینی کامل از جاذبه هاست؛ از مناظر زیبای ساحلی، صخره های مرجانی، غارهای شگفت انگیز و کوه های رنگارنگ گرفته تا جنگل های شناور دریایی[حرا]، پرندگان مهاجر، لاک پشت ها و جبیر های در حال انقراض و ....قلعه پرتغالی ها با قدمت 500 ساله در پیشانی جزیره هم برگی از تاریخ پرافتخار ایرانیان در برابر استعمار است.

بازدید از قدمگاه خضر، معدن خاک سرخ[گلک]، دره رنگین کمان، بام خلیج فارس، دره مجسمه ها، "موزه هنری دکتر نادعلیان" و "خانه کنیز" هم فراموش نشود. برای سفر به هرمز، از بندر شهید حقانی بندرعباس با بلیت پانزده هزار تومانی توسط شناورهای پیشرفته، مسیر دریایی 18 کیلومتری را کمتر از 45 دقیقه بپیمایید.

هزینه هر ساعت گشت دور جزیره با موتور سه چرخ و خودروهای سواری،بسته به توافق و چانی زنی شما از کف قیمت 35 تا 40 هزار تومان به بالاست؛ هر چند این رقم در روزهای پیک گردشگری نوروز سال 98 که شمار توریست های جزیره از مجموع جمعیت 6000 هزار نفری هرمز نیز فراتر رفت، به دلیل تقاضای بالای سفر و کمبود ناوگان ترابری تا رقم 200 تا 300 هزار تومان هم صعود تورمی پیدا کرد.

"حسن دریاپیما" با شماره ۰۹۱۷۱۶۹۷۶۴۴ از بلدهای مجرب محلی جزیره است که راهنمای شما در این سفر لذت بخش خواهد بود.

راهنمای سفر به هرمز؛ جزیره رنگین کمانی خلیج‌فارس
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار