در ایّام تعطیلات نوروزی مراکز درمانی خصوصی سطح شهر که شامل مطب‌های پزشکان نیز می‌شود در تعطیلی کامل به سر می‌برند و هیچ قانونی برای باز ماندن دوره‌ای مطب‌ها در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف وجود ندارد. حتّی نانوایی ها و بانک‌ها هم در تعطیلات کشیک دارند ولی تافته‌های جدا بافته از این قاعده مستثنی هستند و از دو هفته مانده به عید در مغازه‌هایشان (ببخشید مطب‌هایشان) را می‌بندند و جهت مسافرت‌های یک ماهه‌ی داخلی و خارجی آماده می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 28 March 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ هنگام مسافرت به شهر و یا استان دیگری مسافر محترم باید از وجود امکانات درمانی و تشخیصی مناسب برای بیماری‌ها و حوادث در آن شهر و استان اطمینان حاصل کند. تا اگر خدای ناکرده دچار حادثه گردید بتواند جان سالم از حادثه به در ببرد.

چرا که قطعاً وجود بیمارستان مناسب و امکانات درمانی اگر مهمتر از امکانات رفاهی و اقامتی نباشد به همان اندازه دارای اهمیّت و اولویّت می‌باشد.
از طرفی صاحب خانه، یعنی متولیان بهداشت و درمان هم باید به دلیل حساسیت مقوله‌ی درمان از آمادگی کامل جهت ارائه‌ی خدمات درمانی در تعطیلات عید برخوردار باشند.
در ایّام تعطیلات نوروزی مراکز درمانی خصوصی سطح شهر که شامل مطب‌های پزشکان نیز می‌شود در تعطیلی کامل به سر می‌برند و هیچ قانونی برای باز ماندن دوره‌ای مطب‌ها در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف وجود ندارد.
حتّی نانوایی ها و بانک‌ها هم در تعطیلات کشیک دارند ولی تافته‌های جدا بافته از این قاعده مستثنی هستند و از دو هفته مانده به عید در مغازه‌هایشان (ببخشید مطب‌هایشان) را می‌بندند و جهت مسافرت‌های یک ماهه‌ی داخلی و خارجی آماده می‌شوند.
عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که مراکز درمانیِ دولتی هم در تعطیلات عید که میزان تصادفات افزایش می‌یابد به وظایف خود درست عمل نکنند.
مثلاً فکر کنید که به استان هرمزگان سفر کرده‌اید و دچار حادثه گردیده‌اید. اگر در شهرهای کوچک و دور از بندر عباس باشید که باید به مرکز استان انتقال یابید ولی اگر اقبال داشته باشید و در خود بندر عباس دچار حادثه شوید و شما را به بیمارستان بزرگ خلیج‌فارس منتقل کنند اوّلین جمله‌ای که می‌شنوید این است که:
از «بیست اسفند» تا «هفدهم فروردین» جراح اعصاب آنکال نداریم و بیماران تصادفی باید به بیمارستان شهید محمدی انتقال یابند.
نبودن جراح اعصاب در این مرکز به معنی هدر رفتن امکاناتی نظیر «سی تی اسکن» و تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در آن مرکز می‌باشد.
حال چه کسی باید پاسخگو باشد خدا می‌داند؟
حال اگر خوش شانس باشید و بتوانید به بزرگترین و مجهّزترین مرکز درمانی استان یعنی بیمارستان «شهید محمدی» برسید در وهله‌ی اوّل دچار شوک و خلسه می‌گردید.
در بخش فوریّت‌ها تمام توان متخصص طب اورژانس برای انجام اموری است که برایش بار مالی داشته باشد، مثلاً انجام سونوگرافی، گذاشتن سوند ادراری و بخیه زدن و ...
ولی همین متخصّص طب اورژانس برای بیمارش که به طول یک متر بخیه شده است آنتی بیوتیک نمی‌گذارد و تمام هوش‌وحواسش به زدن کد و تعرفه و مسائل غیر پزشکی بیمار می‌باشد.
چه کسی پاسخگو باید باشد خدا می‌داند؟
اگر بیمار شما نیاز به ویزیت گوش و حلق و بینی داشته باشد مثلاً بینی‌اش در تصادف شکسته باشد و یا خونریزی شدید بینی داشته باشد، مُهر متخصص مربوطه در جیب کارورز گوش و حلق‌وبینی (اینترن) مربوطه بوده و متخصص محترم تلفنی به مداوای بیمار خود می‌پردازد و مدیون باشید اگر فکر کنید ایشان برای ویزیت بیمار شما به اورژانس می‌آیند.
چه کسی باید پاسخگو باشد خدا می‌داند؟
اگر بیمار شما دچار کاهش سطح هشیاری باشد و به بخش مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشد با این جمله مواجه خواهید شد که تخت خالی نداریم و چند بیمار متّصل به دستگاه تنفس مصنوعی بد حال را در اورژانس به شما نشان می‌دهند که از چند روز قبل به دلیل نبودن تخت در اورژانس مانده‌اند.
چه کسی باید پاسخگو باشد خدا می‌داند؟
اگر بیمار شما دچار ضربه‌ی مغزی شده باشد، «سی تی اسکن» و عکسهای بیمار از طریق تلگرام و یا واتس‌آپ برای جراح اعصاب کشیک ارسال و ایشان دستورات لازمه را غیرحضوری و تلفنی صادر خواهند کرد و در صورت حضور مبارکشان با پیرمردبداخلاق و بدون‌اعصابی مواجه خواهید شد که حال و حوصله‌ی پاسخگوئی به سؤالات همراهان مضطرب بیمار را ندارد.
چه کسی باید پاسخگوی بیماران و همراهانشان باشد خدا می‌داند؟
در صورتیکه بیمار شما نیازمند انجام ام‌آرآی (MRI) باشد، باید پس از هماهنگی، با آمبولانس بیمار بد حال گردن شکسته و کمر شکسته و دچار آسیب عروقی را برای انجام ام‌آرآی به بیمارستان صاحب‌الزمان منتقل نمایند چرا که هر دو دستگاه ام‌آر‌آی شهیدمحمدی از یک ماه مانده به عید خراب و تعمیر نشده‌اند.
چه کسی باید پاسخگو باشد خدا می‌داند؟
متخصصان زیبایی که تمام طول سال به بالا کشیدن بینی و تنگ وگشاد کردن پره‌های بینی و ساکشن چربی‌ها و... مشغولند در تعطیلات عید آنکالی ندارند و اگر بیمار با سوختگی و یا کنده‌گی و له‌شده‌گی وسیع پوست مراجعه کند باید تا بعد از تعطیلات منتظر و چشم به راه بماند.
انجام عکسهای رادیولوژی در ساعات خاصی انجام می‌شود‌...
فیزیوتراپ آنکال در تعطیلات وجود ندارد و هزار مشکل عمده‌ی دیگر...
نکند متولیان بهداشت و درمان استان مثل استاندار گلستان در اروپا و ... به سر می‌برند...
وقتی مدیران بالا دستی بی‌خیال باشند کادر درمان هم بی‌خیال می شوند...
حقوق‌های نجومی و امکانات ویژه برای مدیران، زحمت‌وکار زیاد برای پرسنل درمان و در نهایت دودش به چشم بیماران و حادثه دیدگان بی‌نوا می‌رود.
چرا نباید قبل از تعطیلات عید چاره‌اندیشی کنیم تا مردم را بیشتر از اینی که هست دچار آسیب و ضرر و زیان جسمی و روحی ننماییم.
مدیر محترم:
بنی‌آدم اعضای یک‌پیکرند / که در آفرینش زیک گوهرند / چو عضوی به‌درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
سلام از ضعف استاندار است
سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
کاملا موافق
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
نگید؛ یه وقت خدای ناکرده به .... آقایون مسئول بر میخوره!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
مقاله ارزشمندی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار