پشت درهای بسته شورای شهر بندرعباس:
یک عضو شورای شهر بندرعباس می‌گوید "سه روز پس از رای‌گیری و تصویب حذف بودجه تیم فوتبال شهرداری؛ برخی از اعضای شورای شهر در حضور شهردار با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نظرشان تغییر کرد و رای خود را پس گرفتند."
کد خبر: ۷۲۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 20 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل بواشه در گفت‌وگو با خبرگزاری موج هرمزگان افزود: در بودجه‌ ۹۸ شهرداری، ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بودجه برای تیم فوتبال بزرگسالان شهرداری بندرعباس در نظر گرفته‌شده است. با توجه به مواردی همچون عدم بومی‌گرایی و نتیجه‌ نگرفتن این تیم؛ در جلسه‌ی بررسی بودجه با ۲ نفر از اعضای شورا پیشنهاد حذف بودجه‌ی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس را دادیم؛ چرا که وظیفه‌ی شهرداری تیم‌داری حرفه‌ای نیست بلکه وظیفه ایجاد زیرساخت برای ورزش همگانی را بر عهده دارد.

موافقانی که مخالف شدند

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که در ازای حذف این بودجه، مدرسه‌ی فوتبال شهرداری بندرعباس توسعه داده شود. با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر تحت پوشش این مدرسه هستند؛ بر اساس این پیشنهاد و در راستای عدالت همگانی ۵ نقطه مختلف در شهر بندرعباس مشخص شده و به‌صورت رایگان یا نصف قیمت در این محل‌ها به آموزش فوتبال پرداخته می‌شود که این موضوع می‌تواند به توسعه‌ی ورزش فوتبال کمک کند.

این عضو شورای شهر گفت: با توجه به مشکل نبود سالن‌های ورزشی برای بانوان، پیشنهاد دوم ما در ازای حذف بودجه تیم فوتبال شهرداری بندرعباس احداث سالن‌های ورزشی (حداقل هرسال یک سالن) در محله‌های آسیب‌پذیر است.

پیشنهاد سوم، هم سرمایه‌گذاری روی استعدادهای نوجوانان و نونهالان تیم فوتبال شهرداری است؛ و گرچه وظیفه‌ی شهرداری تیم‌داری حرفه‌ای نیست؛ اما این نیروها می‌توانند در بزرگ‌سالی در تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بازی کنند.

بواشه بابیان اینکه من با ورزش خصوصاً فوتبال مخالف نیستم بلکه با روش تیم‌داری شهرداری مشکل‌دارم، گفت: با توجه به اینکه شهرداری در لیگ دسته دوم بازی می‌کند و ما بازیکنان بومی توانایی در سطح لیگ دسته دوم داریم انتظار این بود که حداقل ۷۰ درصد تیم فوتبال شهرداری از نیروهای ماندگار تشکیل شود.

موافقانی که مخالف شدند
خزانه‌دار شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: این پیشنهاد‌ها در دستور کار جلسه‌ی بررسی بودجه قرار گرفت و درباره‌ی آن رأی‌گیری شد، از ۱۱ عضو شورا در آن جلسه ۹ نفر به حذف بودجه‌ی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس رای مثبت دادند.
به گفته‌ی بواشه، متأسفانه باگذشت ۳روز علی‌رغم این‌که جلسه‌ی بعدی غیرعلنی بود؛ شهردار بندرعباس در جلسه حاضر شد و نظر برخی از اعضای شورای شهر متأسفانه در حضور شهردار تغییر کرد و رأی خود را پس گرفتند.

بواشه بابیان اینکه کسانی که موافق حذف بودجه این تیم بودند با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای در موافقت با تخصیص بودجه به تیم فوتبال شهرداری بندرعباس حرف زدند، گفت: متأسفانه برخی از دوستان حتی برای رأی خود نیز احترام قائل نشدند و بنده و خانم جراره آن جلسه را به اعتراض ترک کردیم.
این عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مردم آگاه باشند که ما در این‌باره پیگیری‌های لازم را انجام دادیم اما متاسفانه به نتیجه نرسید؛ با این شیوه‌ی تیم‌داری نمی‌توانیم به‌جایی برسیم.
به نوشته‌ی خبرگزاری موج، شهرداری بندرعباس در فصل جاری، ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تیم فوتبال‌اش هزینه کرده است. این تیم در لیگ دسته‌دوم کشور حضور دارد.

لازم به ذکر است عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در جلسه یکصدوهشتم شورای شهر؛ تیم فوتبال شهرداری بندرعباس را یک "سرمایه بزرگ اجتماعی" و "خواسته مردم" دانسته بود که ابراز امیدواری کرده بود با توجه بیشتر به موفقیت‌های مدنظر دست یابد.
گفتنی است بودجه شهرداری بندرعباس در سال ۹۸، پس از ۲۳ جلسه علنی؛ روز شنبه ۲۵ اسفند در یک جلسه غیرعلنی به تصویب شورای شهر رسید. اما تاکنون در اقدامی کم‌سابقه هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی کلیات، جزییات و مبلغ نهایی تصویب شده اعلام نشده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار