واکاوی یک اتهام؛
در شبکه های اجتماعی هرمزگان استاندار فعلی محکوم می گردد و جرم او نیز داشتن همان نسبت سببی با یکی از مدیران این مجموعه است و براستی گناه اثبات نشده دکتر فریدون همتی چیست. چرا؟ باکدامین استدلال گناه داماد برگردن پدر همسر است؟
کد خبر: ۷۲۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 18 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام عزیز برای حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمنان اهمیّت زیادی قائل است تا آنجا که حق تعالی در قرآن کریم می‌فرماید: پس کسی را که خداوند مدافع او است چگونه انسان به خود جرأت می‌دهد که پرده‌اش را بدرد و رازش را فاش کند یا عیبش را آشکار سازد و یا بی دلیل به او تهمت وارد نموده و آبروی او را بریزد و به حیثیّتش صدمه برساند. (سوره حج آیه38)

حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است/ برخی بر تخت توهم و تاج خیال نشسته‌اند

پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت این موضوع می‌فرمایند: "همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود". از این شیوه ناپسند هیچ کس سود نمی‌برد، چرا که اگر این رفتار ضد اخلاقی نهادینه شود وجدان جامعه اسیب دیده و همه از این ابزار علیه رقیبان استفاده خواهند کرد و در آن صورت این ابزار تبدیل به شمشیر دو لبه میگردد که روزی با ما و روزی دیگر علیه ما خواهد شد.

ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خدا

در کتاب خصال روایت عجیبی آمده است که می‌فرماید: مقدس‌ترین سرزمین کعبه مکرمه (قبله گاه مسلمانان و نمازگزاران) است به گونه‌ای که بدون توجه به آن نماز باطل است و حیوانی که به آن سو ذبح نشود حرام است. تکریم و احترام کعبه بر همه واجب و اهانت به آن حرام و گناه بزرگی است، بنابراین همان طور که تخریب و اهانت به کعبه حرام است تخریب مومن و اهانت به او نیز حرام است. به راستی چه کسی به خود اجازه می‌دهد کعبه را خراب یا به آن اهانت کند؟ آیا جز ستمکارانی مانند یزید که حکم تخریب و آتش زدن کعبه را صادر کرد؟ کسی چنین جسارتی را دارد؟ پس چگونه است که با وجود بالاتر بودن حرمت مومن از حرمت کعبه به آسانی مورد تخریب و توهین و جسارت قرار می‌گیرد و آبروی مسلمانی به سادگی ریخته می شود.
خبر یکی از رسانه ها در اخبار شبانگاهی مبنی برتخلف و حیف و میل بیت المال در چند موسسه اعتباری پخش می‌شود و نام جوانی بنام امیرحسین آزاد و با نسبتی سببی به عنوان داماد استاندار فعلی هرمزگان در لیست متهمین این پرونده به چشم می خورد و هنوز در مرحله بررسی است و مراحل حقوقی و قضایی را در حال طی کردن بوده و رسانه ها نیز به درستی و با حساسیت در حال رصد و اطلاع رسانی این پرونده هستند. اما در شبکه های اجتماعی هرمزگان استاندار فعلی محکوم می گردد و جرم او نیز داشتن همان نسبت سببی با یکی از مدیران این مجموعه است و براستی گناه اثبات نشده دکتر فریدون همتی چیست. چرا؟ باکدامین استدلال گناه داماد برگردن پدر همسر است؟

گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری

هرکس خطاو بزه ، تخلف و جرمی مرتکب شده است مقامات قضایی درصورت اثبات جرم درمحکمه عادل حکم راصادر خواهند کرد و جزای متخلف را مشخص خواهند کرد. وضعیت انفعالی دستگاههای دولتی و معاونین استاندار و مدیران کل ستادی این دستگاه عریض وطویل که برای کوچکترین جلسات و کارگروهها دهها عکس وفیلم منتشر می کنند در پاسخگویی به این خبر در افکار عمومی بسیار ضعیف بود.

قلم فرسایان چاپلوس و متملق و مجیزگویان و فرصت طلبان ،جویندگان پست ومقام آن همه متون مشمئزکننده منتشرکردید واکنون که لازم است چندکلمه بنویسید این پرونده ارتباطی به شخص استاندار ندارد کجا هستید؟افکارعمومی جامعه منتظر عکس العمل شما یاران استاندار ودولت تدبیروامید و کارگزاران و حامیان مدیریت عالی استان است.

پسرنوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد

استغفرالله قصد مقایسه نیست اما همه میدانید ابولهب عموی پیامبر اکرم (ص) است. هیچکدام ذره ای درمقام نبوت وپیامبری تاثیرگذار نیست چرا که هرکس مسئول اعمال خویشتن است وبقول معروف گناه دگران بر تو نخواهند نوشت اما منصف باشیم و در قضاوتهایمان جانب جوانمردی را رعایت کرده و با عینک سیاست زدگی مفسد یابی نکنیم.
درست نیست بر تخت توهم و تاج خیال بنشینیم و نباید عقده های شخصی و گروهی و سیاسی را در تخریب دیگران بکار گیریم پس بیاییم بجای دامن زدن به حاشیه همه ما از جمله مردم و نمایندگان محترم بروی یک مانیفست مشترک برای توسعه استان تمرکز کنیم و بدانیم شکست استاندار هرمزگان پیامی جز فرصت سوزی و شکست دولت و در یک کلام شکست استان هرمزگان ندارد.
با امید روزی که همه ما در منافع مشترک و متحد شویم و بجای دلسردی خادمان حقیقی مردم از آنها برای پیشبرد و حل موانع استان آنهم در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی استفاده کرده و وحدت را تنها در لسان و زبان و بیان جستجو نکنیم.

والسلام علی من اتبع الهدا

مسعود شکیبا - بندرعباس - اسفند 97
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
لایک
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
خیلی زشته تهمت زدن در راستای تسویه حساب سیاسی
غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
تهمت و افترا زدن داخل هرمزگان باب شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار