نشست صمیمی پایان سال استاندارخراسان جنوبی با خبرنگاران :
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 5 هزار میلیارد تومان دستاورد سفر نوبخت، کلنگزنی راه آهن سال آینده، انقلاب صنعتی در استان با ساخت 10 هزار مسکن، اشتغالزایی و تامین آب را مهمترین اولویت های استان دانست.
کد خبر: ۷۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 18 March 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی، نشست صمیمی خبرنگاران با محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح دیروز با حضور خبرنگاران فعال استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

 

استان را رصد و نقد منصفانه کنید

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی از تلاش مجموعه رسانه های استان تشکر کرد و اعتلاف، اعتدال، همراهی و همیاری رسانه ها را یکی از مهمترین عوامل توسعه استان دانست و تاکید کرد: انتظار داریم نقش آفرینی رسانه ها بیشتر شود و مستقل عمل کنند و رصد رسانه ها می توانند در توسعه استان موثر باشد.

وی توصیه کرد: نگاه ها را تعدیل کنیم و مهربانانتر به دستگاه های اجرایی نگاه کنیم و برای سال آینده فضای دوستانه و برنامه های خودمان را دنبال کنیم. وی خاطرنشان کرد: با 5 هزار میلیارد نمی توانیم شاهد توسعه استان باشیم و حضور بخش خصوصی مهمترین عامل توسعه است. استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مباحث توسعه ای هیچ خط قرمزی نداریم و امنیت در گرو توسعه است.وی افزود: برای ایجاد امنیت پایدار باید توسعه پایدار داشته باشیم.

 

ایجاد جو احساسی به مصلحت استان نیست

 

استاندار خراسان جنوبی به خبرنگاران توصیه و پیشنهاد کرد تا بین مردم و مسئولان را مرزبندی نکنند چرا که ساختارحاکمیتی همان مردم هستند و نظام مردم سالاری است. وی تاکید کرد: ایجاد جو احساسی به مصلحت استان نیست چرا اطلاعات دروغین به مردم می دهند و اطلاعات دروغین و بحران های خودساخته را ایجاد می کنند و چرا که هدف دشمن همین اختلافات بین دولت و ملت است.

دستاوردهای سفر نوبخت با سه برنامه ویژه

 

در این نشست صمیمی  محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از تصویب 5 هزار میلیارد تومان در سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان خبرداد و بیان کرد: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات باید تلاش کنند. وی با تاکید براینکه در کارگروه ویژه اعتبارات سفر مدیران براساس اعتبارات باید طرح اجرایی ارائه دهند خاطرنشان کرد: معاون رئیس جمهور در اواسط سال آینده هم برای نظارت بر طرح ها و روند اجرایی پروژه ها به استان سفر خواهد کرد.

 

تامین زیرساخت های حمل و نقل

 

وی با اشاره به اینکه برنامه کوتاه مدت ما دعوت از مسئولان کشوری بود تصریح کرد: تامین زیرساخت های استانی جزء برنامه های میان مدت ما است و اعتبارات پیش بینی شده در مدت دو سال باید جذب شوند. وی به تشریح 5 هزار میلیارد تومان مصوبات سفر معاون رئیس جمهور گفت: در حوزه زیرساخت ها 940 میلیادر تومان طی دوسال به استان تخصیص پیداکند. وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل 560 میلیارد تومان اعم از  تکمیل باند بیرجند -نهنبدان، بیرجند قاین، سربیشه -درح، دیهوک - طبس جزئی از پروژه ها هستند ادامه داد: برای تکمیل پایون فرودگاه اعتباری هم تخصیص داده شده است.

 

آغاز عملیات اجرایی راه آهن را یکی دیگر از دستاوردها سفر دانست

 

وی آغاز عملیات اجرایی راه آهن را یکی دیگر از دستاوردها سفر دانست و گفت: آغاز کلنگزنی محور بیرجند یونسی که 273 کیلومتر است با اعتبار 50 میلیارد تومان پیش بینی شده و که در کنسرسیوم  90 درصد سهم کنسرسیوم و 10 درصد سهم دولت است و در بهار سال آینده  وزیرراه برای  کلنگزنی به استان خواهند آمد.

 

وی تامین منابع آبی استان را اولویت و مطالبه جدی استان دانست و ادامه داد: در این راستا 120 میلیارد تومان تخصیص داده شد که نیازمند برنامه های عملیاتی و سند جامع تامین آب هستم. معتمدیان بیان کرد: تکمیل پروژه های روستایی و تامین آب شرب برای 5 هزار نفر با مبلغ 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

جهش شهرداری ها در در عمران شهری و روستایی

 

وی عمران شهری و روستایی را یکی دیگر از برنامه های خود دانست و بیان کرد: اعتباراتی را به شهرداری ها تخصیص دادیم که جهشی را داشته باشند و از طرفی و در جداسازی آب شرب برای فضای سبز اعتباری با مبلغ  115میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

تدوین برنامه اجرایی فرهنگ گردشگری در شورای فرهنگ عمومی

 

استاندارخراسان جنوبی توسعه فرهنگ گردشگری و تامین زیرساخت های آن یکی از مهمترین عامل توسعه استان است و بیان کرد: اعتبارات ویژه ای برای تدوین سند فرهنگ گردشگری در استان طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری فرزان بیرجند، پوشش شبکه های دیجیتال در مراکز شهرستان ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

ردیف ملی برای آموزش و پرورش استان

 

وی حوزه ورزش و نشاط اجتماعی را یکی دیگر از عوامل توسعه استان دانست و بیان کرد: مبلغ 10 میلیارد تومان به این حوزه پیش بینی شده است. وی آموزش و پرورش و تامین زیرساخت های آن را اولویت فرهنگی آموزشی استان دانست و تاکید کرد: 30 میلیارد تومان برای تکمیل، تخریب و بازسازی پیش بینی شده است که در شهرستان های کم برخوردار و استان انجام خواهد شد.

 وی از ردیف ملی 30 میلیارد تومان در این حوزه خبرداد و بیان کرد: طبق هماهنگی با معاون وزیر آموزش و پرورش مقررشد ردیف ملی د راین حوزه برای مدارس استان در نظر گرفته شود.

 

اعتبارات حوزه کشاورزی را 43 میلیارد تومان

 

وی اعتبارات حوزه کشاورزی را 43 میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: تکمیل مجتمع های دامپروری، آبخیزداری و مهار روان آبها بخشی از این طرح های کشاورزی است.

 

 

انقلاب صنعتی در استان با ساخت 10 هزار مسکن

وی بخش دوم سند توسعه میان مدت استان  را در حوزه مسکن و انقلاب صنعت ساختمان در خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: وضعیت ساختمان های شهرها و روستاها نامطلوب بود که ازمیانگین کشوری هم پایین تر هستیم. وی برای اولین بار رقم استثنایی در خراسان جنوبی با مبلغ 500 میلیارد تومان و 10 هزار مسکن نسبت به جمعیت و وسعت استان تصویب شد. وی خاطرنشان کرد: از این طریق صنعت ساختمان استان هم رونق می گیرد و بیشتر فعال تر خواهدشد.

 

 

800 میلیارد تومان و 200 میلیون دلار تسهیلات برای اشتغالزایی

معتمدیان اشتغال را یکی از مهمترین اولویت ها دانست و خاطرنشان کرد: 800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی پیش بینی شده است و تخصیص 200 میلیون دلار برای اجرای طرح های توسعه در استان از صندوق توسعه ملی در نظرگرفته شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار