کد خبر: ۷۲۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 18 March 2019

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید از خط ریلی راه آهن رشت برای توسعه هرچه بیشتر و رونق گردشگری بهره گرفت.

 

بهره گیری از راه آهن رشت برای توسعه و عمران هرچه بیشتر/ مدیریت منابع آب در سال زراعی پیش رو برای گذر از کم آبیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در نشست شورای اداری گفت: با توجه به آغاز خط ریلی راه آهن در رشت باید با تلاش بیشترنسبت به جذب گردشگر اقدام کنیم تا در اشتغال و اقتصاد شهرستان موثر قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه اولویت اصلی ما در سال ۹۸ جذب تسهیلات در حوزه اشتغال است افزود: کارگروه اشتغال افتخاری برای شهرستان است که می‌تواند در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشد و در این راستا ۸۵ درصد جذب تسهیلات در حوزه اشتغال داشتیم که این امر با تلاش بانک‌ها و همکاری مدیران اجرایی محقق شده است.

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید از منابع ملی برای توسعه شهرستان بهره‌مند شویم و در این راستا از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم برخوردار می‌شویم.

میر شمس مومنی زاده، به آغاز فصل زراعی اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع آب در سال زراعی پیش رو در اولویت دستگاه‌های مربوطه باشد تا کشاورزان با مشکل آب در زمین‌های کشاورزی خود روبرو نشوند.

همچنین در این نشست، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن، گفت: اگر همینطور مردم ما در مقابل تحریم‌ها مقاومت خود را نشان دهند، سال ۹۸ سال شکست تحریم‌ها است.

وی استقبال مردم گیلان را در خصوص سفر رئیس جمهور ستودنی دانست و افزود: با تکمیل خط ریلی راه آهن ۷۰ درصد معاملات نفت از طریق کرویدور شمال و به جنوب انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، از آزادی ۵۰۰ زندانی غیر عمد قبل از سال تحویل خبر داد و تصریح کرد: ۵ میلیارد هزینه بابت آزادی ۵۰۰ زندانی غیر عمد در نظر گرفته شده است که پیش از سال جدید اقدام می‌شود تا زندانیان به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

وی از صدا و سیما خواست تا با ساخت برنامه‌های جامع در حوزه گردشگری و معرفی مکان‌های بکر در گیلان به استقبال گردشگران بروند.

در پایان نشست شورای اداری شهرستان رشت  از ۸ مدیر برتر دستگاه‌های اجرایی این شهر با اهدای لوح سپاس و هدایا  تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار