معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، شاهد تحولی شگرف در حوزه عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی بودیم، گفت: افتتاح مرکز سوارکاری لپویی، فارس را به قطب سوارکاری کشور بدل می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 17 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محسن سالاری با بیان اینکه فارس در سال‌های اخیر و در حوزه ورزش، شاهد رویدادهای تاثیرگذاری بود که در خاطره‌ها برای همیشه ماندگار شد، گفت: روز هجدهم اسفند امسال، از روزهای ماندگار ورزش فارس بود، روزی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، 5 پروژه تاثیرگذار افتتاح شد.

سالاری با بیان اینکه پروژه‌های اجرا شده توسط ورزش و جوانان فارس در راستای رسیدن به چهار اولویت اصلی، طراحی، برنامه ریزی و اجرا شد، خاطر نشان کرد: افزایش سهم ورزش در حوزه سلامت، افزایش سهم ورزش در حوزه عزت و اقتدار استان و کشور، افزایش سهم ورزش در حوزه اقتصاد و افزایش سهم ورزش در حوزه فرهنگی اولویت های این اداره کل در تمام برنامه‌ریزی‌ها و چشم انداز آینده است.

او گفت: لپویی روستایی بود که با تبدیل آن به شهر مشکلات زیادی را متحمل شد، از طرفی با توجه به اینکه شغل غالب مردم دامپروری و کشاورزی است، خشکسالی زندگی را کمی ناهموار کرد، اما با ابزار ورزش زمینه‌ای برای رونق این شهر فراهم شده و گردشگری ورزشی می تواند رونق بخش کار و فعالیت در آن باشد.

سالاری اضافه کرد: هر پدیده یا عامل انگیزشی که جذابیتی در مقصد ایجاد کند و منجر به مسافرت فرد یا افرادی از نقاط مختلف به مقصد گردشگری شود جاذبه نامیده می شود.

وی ادامه داد: جاذبه ها در گردشگری به دو دسته ی جاذبه های طبیعی و جاذبه های انسان ساخت تقسیم می شوند که هر کدام از این انواع طیف متنوع و گوناگونی از پدیده ها را به خود اختصاص می دهند.

سالاری گفت: جاذبه های طبیعی جاذبه هایی را شامل می شوند که انسان دخالتی در ایجاد آنها ندارد اما جاذبه های فرهنگی با تفکرات انسانی و در نتیجه ی تلاش او به وجود می آید، کافی است در فضاها و منابع مختلف رسانه ای و اینترنتی کنکاش داشته باشید و لپویی قبل از احداث مجموعه سوارکاری و پس از ان را مورد ارزیابی قرار دهید تا سهم گسترده ورزش در حوزه اقتصادی و درامدزایی را بیشتر درک کنید.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: یکی از فواید راه اندازی پیست سوارکاری لپویی را تبدیل فارس به قطب سوارکاری کشور دانست و گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی علاوه بر ایجاد درآمد و ورود ارز به کشور، عامل ایجاد انگیزه برای افزایش تعداد فعالان یک رشته شامل ورزشکار، مربی، داور و مدیر می‌شود.

او اضافه کرد: در رشته سوارکاری می‌توان این عناوین را در کنار پرورش دهنده و نگهدارنده اسب گسترش داد، همه این موارد باعث افزایش سهم ورزش در حوزه سلامت می‌شود که یکی از چهار هدف اصلی اداره کل ورزش و جوانان است.

سالاری ادامه داد: توسعه رشته سوارکاری که ریشه در فرهنگ دینی و تاریخی ما دارد، تحکیم و تقویت معنویت و ارزش‌های اخلاقی در ورزش مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: افزایش سهم سلامت در حوزه عزت و اقتدار ملی دیگر اولویت اصلی برنامه ریزی ما در اداره کل ورزش و جوانان فارس بوده که در سال 97 بیشتر از هر زمانی نمود داشته است، در سفر وزیر ورزش و جوانان با افتتاح 5 پروژه ورزشی عظیم در مناطق مختلف استان این اولویت را تقویت کردیم.

سالاری خاطرنشان کرد: قهرمانان ورزشی از دل مناطق روستایی و محروم بیرون می‌آیند و سعی ما بر این است با بالابردن سرانه فضای ورزشی در این مناطق این حوزه را تقویت کنیم و با در اختیار دادن زیر ساخت به مقوله استعداد یابی ورزشی در این مناطق ورود کنیم.

او گفت: این اتفاقات مثبت در روزهایی در ورزش فارس شکل می‌گیرد که کم تحرکی یکی از چالش‌های اصلی مدیران، نظریه پردازان، دست اندرکاران و جامعه شناسان است.

سالاری ادامه داد: افتخار آفرینی ورزشکاران فارسی علاوه بر افزایش سهم ورزش در حوزه عزت و اقتدار ملی، سهم ورزش در حوزه‌های فرهنگی را نیز ارتقا داده که چهارمین هدف اصلی ما است .با توجه به شرایط زندگی روستایی و چالش اوقات فراغت در شهرهای کوچک، سفر وزیر ورزش و جوانان به فارس برای افتتاح سالن‌های مختلف گامی بلند به سمت موفقیت در کاهش کم تحرکی و مبارزه با معضلات فرهنگی اجتماعی بود.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: نگرش عدالت محور اداره کل ورزش و جوانان 18 اسفند امسال بیشتر از هر زمان دیگری درک شد، این نگاه یکی از ارکان توسعه ورزش همگانی و موفقیت های بزرگ ما در این حوزه بوده است.

سالاری ادامه داد: مکان یابی احداث اماکن، برای دسترسی مردم روستا جزو اهداف همیشگی اداره کل ورزش و جوانان و با آمایش سرزمینی برای رشد ورزش قهرمانی همراه بوده است. استقرار نظام کشف و پرورش استعدادها در ورزش و حمایت از نخبگان ورزشی در این مسیر انجام می‌شود.

او افتتاح پروژه‌های پنجگانه ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در روزهای پایانی سال در فارس را یک اکرام مدیریتی در این حوزه دانست که برای دستیابی به اهدافی بزرگ تدوین شده است و گفت: نمود این موضوع براساس آمار، در سال 97 در حوزه‌های مختلف قهرمانی، حرفه ای، پرورشی و همگانی در تاریخ ورزش فارس و کشور بی نظیر بوده است .

سالاری توضیح داد: اسکرام، یک فریم وورک (چارچوب) گرفته شده از ورزش راگبی است، در راگبی اسکرام زمانی اتفاق می‌افتد که یک تیم دور توپ حلقه می‌زنند، بازیکنان سر در هم فرو می‌برند و با فکر برنامه ریزی و ایده ‌ ای جدید از بازی تلاش می‌کنند تا با حرکت دادن آن بازی را ببرند، این اتفاق در ورزش فارس رخ داده است و با مدیریت نوین هر روز خبرهای خوبی را از موفقیت‌ها نشر می‌دهد.

برچسب ها: فارس ، قطب سوارکار ، کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار