در پی جرزنی‌های رسانه‌ای در هرمزگان؛
این اولین باری نیست که از مدیر عامل خانه مطبوعات برای برگزاری یک مراسم دعوت به همکاری می شود و در این بین برخورد قهر آمیز مدیر عامل این خانه با برخی نشریات نیز ظاهرا پایانی ندارد.
کد خبر: ۷۲۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 05 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از چلچله؛ مورد اخیر در خصوص تقدیر استانداری از بانوان رسانه را اشاره می‌کنم. ظاهراً قرار است از سوی استانداری مراسمی برای نکوداشت بانوان رسانه‌ای برگزار شود که در این بین خانه‌مطبوعات و انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری و کارفرمایی نیز ورود کرده و مقرر شده یک لیست نهایی شده و تحویل استانداری گردد.

نکته جالب توجه اینکه مدیر عامل خانه مطبوعات مانند گذشته تک محوری عمل حرکت کرده و بنا دارد برای از دست ندادن هدیه فقط لیستی از رسانه‌های شخصی خود و همچنین نشریات مورد وثوق خود را به استانداری معرفی کند و مانند روز خبرنگار، نیروهای تمامی نشریات استان را که به مذاق ایشان خوش نمی‌آید قلع و قمع کند.

صد افسوس از فضای مدیریتی استان که اجازه می‌دهد چنین افرادی با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده، سایر نشریات را زیر پا له کنند که در زمان مدیر کل سابق ارشاد (درویش نژاد) نیز این اتفاق بارها و بارها رخ داد و افرادی خاص از موقعیت‌های خاص استفاده کردند و کسی صدایش هم در نیامد.

اینکه برخی افراد با دور زدن برخی دیگر برای خود انبان دوخته‌اند و می‌خواهند کلیه منافع جلسات و رخدادها و ... را به نفع خود مصادره کنند، تحت هیچ شرایطی لااقل زیبنده مجموعه مدیریتی استانداری نیست که به همین سادگی کار را به دست کسانی بسپارد که در سبغه مدیریتی (خانه مطبوعات) از توانمندی جزئی نیز برخوردار نیستند و همواره تحت هر شرایطی به دنبال حذف رقیبان خود با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات می‌باشند!!

زبانم لال وای به روزی که چنین افرادی پایشان در پست‌های مدیریتی استانداری نیز باز شود که در آن زمان، تنومندترین درختان را نیز از ریشه در خواهند آورد چرا که یا باید حرف اینها باشد و یا دیگر کسی حق ندارد در جایی دیگر برنامه و یا مراسمی را مهیا کند.
(پرداختن به سایر موارد را به مقالات بعدی موکول می‌کنم و در اینجا فقط به ذکر چند نکته بسنده می‌شود)
چگونه است که در این لیست اسامی پایگاه‌ها خبری شخص مدیر عامل خانه مطبوعات و دوستانشان نیز قرار است مورد تقدیر واقع شوند اما از سایر پایگاه‌های خبری استان خبری نیست؟!!!این چه تدبیری است ؟ این چه بلوایی است؟؟ این چه عدالتی است؟!!. این چه برنامه ریزی است؟؟!
از روزنامه‌های سراسری که در استان نمایندگی دارند نیز فقط تعدادی اندک که آن هم مورد نظر خانم مدیر عامل بوده نام برده شده و سایرین باید بروند و گوشه عزلت گزینند چرا که امر و دستور صادره ایشان غیر قابل برگشت است!.
اطمینان دارم که مسئولان استانداری با نیت خیر، خواهان برپایی این مراسم بوده‌اند و بحث سهم خواهی نبوده است اما با انتشار لیست توزیع هدایا، مخاطبان چه برداشتی از آن خواهند کرد؟!!

اما از منظر دیگر اگر بحث سهم خواهی مطرح است، باید گفت بیشترین سهم را روزنامه‌های استان برده‌اند ...درست ...حرفی نیست اما بگذارید از دیگران هم تقدیر شود و اگر قرار است سهم هر روزنامه ده نفر باشد پس سهم هر هفته نامه هم پنج نفر، سهم هر ماهنامه، سه نفر و گاهنامه و سالنامه و فصلنامه‌ها هم سهم ببرند ... اما دریغ از سایرین ... شاید در جلسات بگویند سایرین رسانه‌ها کارمند خانم ندارند ... صد البته برای کارمندسازی ما خودمان آخر خط هستیم ....!!!!

برخی مسئولان معلوم نیست هم اکنون مشغول چه کاری هستند که دارد این اتفاق ناصواب در بخش رسانه‌های استان رخ می دهد؟؟ چرا مسئولان استانداری به همین راحتی و بدون تدبیر امور را رها کرده تا برخی افراد نظیر مدیر عامل خانه مطبوعات به خود اجازه سوء استفاده دهند و کسی هم صدایش در نمی‌آید!!!

اگر قرار است منابع دولتی با این شکل و شمایل و توسط افراد خاص این چنین مورد استفاده قرار گیرد واقعاً باید افسوس خورد و گفت که استان ما برنامه ندارد..!!

اگر قرار است کاری انجام شود کار را به اهلش بسپارید که زیاده خواهی نکنند. تمامی نشریات، پایگاه‌های خبری، و سرپرستی‌های روزنامه‌های استان را در برنامه دخیل دهید ... نه اینکه اجازه دهید چنین بی‌عدالتی اتفاق بیافتد و حقوق دیگران پایمال شود.

نکته قابل تعمق اینکه دستگاه استانداری نباید زیر بار چنین برنامه‌ی ناخوشاندی برود چرا که اگر قرار است از بانوان حوزه رسانه تقدیر شود باید با تمامی مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب مکاتبه و اسامی را دریافت کنند اما دریغ که این کار را هم نکردند و فقط با افراد خاص تماس گرفته شده است!!!


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار