مرضیه فریمانی با بیان اینکه ناباروری جز بیماری‌های است که تابو شناخته می‌شود و شکستن این تابو نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: بسیاری از این بیماری شرم دارند و از بازگو کردن آن اجتناب کرده و دچار هراس هستند و این صدمات فراوانی برای بیماران در پی دارد. 
کد خبر: ۷۲۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 02 March 2019
یک متخصص زنان و زایمان گفت: یک زن زحمات زیادی می‌کشد و در مقابل از لذت‌های عظیمی نیز برخوردار است.

به گزارش ایسنا، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان با هدف معرفی چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... استان به دانشجویان در جهت آشنایی و الگوسازی از آنان، طرح دیدار با مفاخر را در استان همدان برگزار می‌کند.

در راستای اجرای این طرح جمعی از دانشجویان فعال در کانون‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به مناسبت هفته زن با دکتر مرضیه فریمانی یکی از مفاخر استان همدان در زمینه زنان و زایمان و رئیس مرکز ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان دیدار کردند.

این متخصص زنان و زایمان در این دیدار بیان کرد: همه‌ی آدم‌ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند، ما باید ضعف‌های خود را پذیرفته و نقط قوت را تقویت کنیم 

مرضیه فریمانی اظهار کرد: من روحیه‌ی جنگنده‌ای دارم که این را مدیون پدرم هستم، چرا که به دختران خود اهمیت می‌داد و همین باعث قوت قلب من بود و با این دیدگاه به عنوان یک زن رشد کردم.

وی با اشاره به اینکه زن بودن محاسن فراوانی دارد، گفت: یک زن زحمات زیادی می‌کشد و در مقابل از لذت‌های عظیمی نیز برخوردار است، به عنوان مثال، اگر چه قدم زدن در پارک زیباست، اما شخصی که در پارک قدم می‌زند هرگز لذت فردی که قله‌ای را فتح می‌کند را درک نمی‌کند، اگر چه مادر بودن سخت است، اما لذت مادر بودن بی‌نظیر است. 

فریمانی با بیان این که انسان در مسیر موفقیت باید همه تلاش خود را به کار گیرد، گفت: در رسیدن به موفقیت باید هر آن چه در توان داریم به کار گیریم، اگر موفقیت حاصل شد، که شادی مضاعف به دست می‌آید، اما اگر علیرغم تلاش به موفقیت نرسیدیم از تلاشی که کرده ایم لذت می‌بریم 

وی اضافه کرد: من با دیدگاه فمنیستی مخالف هستم، چرا که یک زن موفق باید مردانی مانند پدر، برادر، همسر، پسران و حتی همکاران را در کنار خود داشته باشد. 

رئیس مرکز IVF بیمارستان فاطمیه با بیان این که از زن بودن خود احساس رضایت می‌کند، افزود: در دوران تحصیل، نقش مادری و همسری را نیز همزمان ایفا می‌کردم و به عنوان یک زن در جامعه نیز حضور داشتم و لازم است زنان در عین حال که وظایف و ویژگی‌های زنانه خود را حفظ می‌کنند، الگوی خود را داشته و دست از تلاش بر ندارند. 

این پزشک متخصص در خصوص لحظه تولد نوزادان بیان کرد: این لحظه حس شعف بزرگی را در درون من ایجاد می‌کند و من همیشه خدا را شاکر هستم که شاهد این لحظه بی نظیر و البته شاهد بارداری بیماران و شنیدن صدای قلب جنین باشم و در شور و شعف بیماران سهیم شوم.

فریمانی با بیان اینکه ناباروری جز بیماری‌های است که تابو شناخته می‌شود و شکستن این تابو نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: بسیاری از این بیماری شرم دارند و از بازگو کردن آن اجتناب کرده و دچار هراس هستند و این صدمات فراوانی برای بیماران در پی دارد. 

وی از آرزوی خود که راه اندازی کمپینی با عنوان خاطرات ناباروری است سخن گفت و اضافه کرد: اگر افرادی که به عنوان الگو در جامعه شناخته می‌شوند و دچار این مشکل هستند باید به بازگو کردن آن بپردازند تا تابوی این بیماری در جامعه شکسته شود. 

رئیس مرکز IVF بیمارستان فاطمیه به تاسیس مرکز نازایی و مشکلاتی که در این مسیر متحمل شده است، اشاره کرد و گفت: در این مورد با اعتقادی که به خود داشتم، منفعت بیماران را مد نظر گرفته و احساس کردم با راه اندازی یک مرکز با امکانات مناسب، می‌توانم رضایت شغلی به دست آورم. 

فریمانی ادامه داد: همان گونه که یک پرنده به امید بال‌های خود می‌پرد، نه به امید استحکام شاخه‌ها، من نیز با همین نگرش این قدم را برداشته و مرکز ناباروری را در همدان تأسیس کردم. 

وی در پایان افزود: در مجموعه مرکز نازایی، حدود ۱۵ نفر مشغول به کار هستند و بیماران از سایر شهر‌ها نیز پذیرش می‌شوند و به دلیل امکانات ارائه شده حس رضایتمندی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار