پیش لرزه های انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس به خاطر تخلفات ادامه دارد؛
شب انتخابات پس از اعلام اسامی لیست کاندیدای مورد حمایت گروه ائتلافی دو نفر از شاخصین نامزدی و چهار نفر دیگر به طور غیر منتظره و بدون اعلام از لیست منتشره حذف شدند که اعتراض جدی این گروه را به دنبال داشت.
کد خبر: ۷۲۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 02 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ مدیریت چالش برانگیز اتاق بندرعباس از زمانی آغاز شد که موضوع فعالیت یک شرکت با مدیرعاملی یک خانم به نام «ر.ت» در خصوص واردات 135 دستگاه خودرو خارجی در سال 91 و در سال 92 و 93 تعداد 2502 خودرو و بدهی مالیاتی کلان پرداخت نشده آن رسانه‌ای شد اما موضوع از آنجا وارد التهاب و حاشیه شد که برخی هیأت نمایندگان متوجه شدند یکی از اظهار کنندگان فرزند رئیس اتاق بندرعباس بوده است و در جلسات خصوصی خود نسبت به این موضوع به رئیس اتاق واکنش نشان دادند و خواستار کناره‌گیری وی برای حفظ اعتبار و جلوگیری از اعتراضات اعضاء شدند.

آنچه که مشخص است ضعف بخش خصوصی در هرمزگان بخاطر ضعف اتاق بازرگانی است. آنگونه که برخی از هیأت نمایندگان اعلام کردند، وعده‌ای که رئیس اتاق بندرعباس داده بود تا در زمان مقرری استعفاء دهد عملی نشد و به دنبال آن دونفر از اعضای هیأت نمایندگان در اعتراض به تخلفات و ابهامات واکنش نشان دادند. پس از این رویداد تخلفات دیگری از اتاق بندرعباس برای هیأت نمایندگان محرز شد و هشدارهای لازم در این خصوص داده شد اما متولی امر زیر بار نرفت و اساساً این موضوع را تکذیب کرد. تا آنجا که افشاگری اکثریت هیأت رئیسه اتاق بندرعباس در نشست مطبوعاتی نیز کارساز نبود و حمایت‌های معاون امور استان‌ها انگشت اتهام را به سوی اتاق ایران در چشم پوشی از تخلفات اتاق بندرعباس برد. با آغاز به کار انجمن هیأت نظارت برای انتخابات اتاق‌ها، اسامی تأیید صلاحیت شده‌های تمامی هیأت رئیسه که معترض عملکرد اتاق بندرعباس و ایران بودند با تأخیر اعلام شد در نتیجه خواستار تمدید زمان انتخابات برای انجام تبلیغات شدند که علیرغم موافقت هیِئت نظارت بندرعباس، هیأت نظارت ایران مخالفت کرد و معاون امور استان‌های اتاق ایران که پیش از این شایبه حمایت از رئیس اتاق را داشت پس از برکناری هیأت نظارت شهرستان از طریق فکسی در روز تعطیل، شخصاً به هرمزگان آمد تا انتخابات را سر موعد برگزار کند. اما حاشیه‌ها به همین جا ختم نشد دقیقاً شب انتخابات پس از اعلام اسامی لیست کاندیدای مورد حمایت گروه ائتلافی دو نفر از شاخصین نامزدی و 4 نفر دیگر از کاندیدا به طور غیرمنتظره و بدون اعلام از لیست منتشره حذف شدند که اعتراض جدی این گروه را به دنبال داشت و صبح امروز یازدهم اسفند در محل اتاق بازرگانی بندرعباس که قرار بود انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان نیز برگزار شود، حاضر شدند تا در انتخابات شرکت کنند که روی اسامی شش نفر از کاندیدهایی که تأیید شده بودند کاغذ سفید زده بودند و از حضور آنان و حتی «خبرنگار تابناک» جلوگیری شد، در نهایت بیرون از اتاق تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسوولان هیأت نظارت و متولیان شدند.

عصبانیت کاندیدا و نمایندگانشان با گل گرفتن «در اتاق» بندرعباس شروع شد و پادرمیانی و حضور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز راه را به جایی نبرد و اجازه ورود هیچ مسوولی را تا احقاق حقوق اعضاء و برقراری عدالت ندادند. نهایتاً هیچ‌کدام از اعضاء درانتخابات شرکت نکردند و انتخابات به هفته آینده موکول شد تا روال قانونی آن طی شود.

افزودن شماری افراد به فهرست نامزد‌ها از مرکز در دو روز گذشته باعث اعتراض بقیه نامزد‌ها و لغو انتخابات شد. براساس آیین‌نامه باید حداقل یک هفته قبل از برگزاری انتخابات فهرست نامزد‌ها نهایی شود که شب گذشته اقدامی غیر متعارف و غیرقانونی رخ داد.

همچنین پس از این اتفاقات هنوز ده دقیقه از باز شدن درب ورودی نگذشته بود که پارچه نوشته بر روی درب اصلی نیز درآورده شد و به دلیل تنشهای ایجاد شده درب بسته و نامزدها و افراد حائز صلاحیت رأی دادن پشت درب ماندند و با حضور مأمورین نیروی انتظامی کمی تنش‌ها آرام شد.

پیش از این روز قبل یکی از اعضای هیئت نظارت در نامه‌ای به هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران خواستار تعویق یک هفته‌ای آن شده بود که با مخالفت مواجه شد.
سید جواد زمانی معاون امور استان‌های اتاق ایران نیز که مدافع تمام قد رئیس اتاق در مناقشات بود جهت برگزاری این انتخابات در بندرعباس حاضر شده است!

در ساعات اولیه پسر رئیس اتاق که کاندیدا نیز هست با چند تن از اعضاء درگیر لفظی پیدا کردند که به سرعت محل را ترک کرد.
طبق شنیده‌ها مسوولان استانی به این موضوع ورود کرده‌اند تا التهابات خاتمه پیدا کند و انتخابات در فضایی آرام برگزار شود.
مهران نجاتی، علیرضا صمدی، عزیزاله بیگ عینالویی و حسن علی عمرانی این چهار نامزد رد صلاحیت شده در شب گذشته بودند که به‌یک‌باره از ساعت 13 امروز بار دیگر نام این افراد بر روی سایت قرار گرفت تا تعداد نامزدها بار دیگر به 60 نامزد برسد!

طبق اظهارات یکی از هیأت رئیسه این رد صلاحیت به هیچ وجه وجاهت قانونی نداشت که این موضوع برطرف شد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار