رئیس در سخنان خود اظهارات چهار تن از اعضای اتاق را غیر شرعی اعلام کرده است که این مورد به نوبه خود قابل تأمل است که آیا ایشان درجه اجتهاد دارند که چنین قاطعانه اظهار نظر کرده و تشخیص غیر شرعی بودن اظهارات را داده اند.!؟؟
کد خبر: ۷۲۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 28 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، وقتی کارد به استخوان رسید، داستان هم از آنجا آغاز شد که چهار تن از اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی بندرعباس با برپایی یک نشست مطبوعاتی که قریب به اتفاق خبرنگاران از جمله خبرنگاران رسمی خبرگزاری ایرنا، مهر و ایسنا نیز در آن حضور داشتند، مطالبی را در خصوص اتاق بازرگانی بیان کردند که بلافاصله نیز در برخی رسانه‌های رسمی منتشر شد.

اینکه مطالب گفته شده توسط این چهار نفر تا چه اندازه واقعیت داشته و یا خیر، قضاوت را به مردم می سپاریم، اما نکته قابل توجه اینکه جناب رئیس در مصاحبه اخیر خود با یک پایگاه خبری ضمن تعریف از اقدامات اتاق، تلاش‌های چهار عضو معترض اتاق را در ایام مسئولیت خود قابل تقدیر دانسته و به نوعی از آنها تقدیر کرده و همچنین اقدامات بعدی را منوط به صدور رای دادگاه دانسته است.

همچنین رئیس در سخنان خود اظهارات چهار تن از اعضای اتاق را غیر شرعی اعلام کرده است که این مورد به نوبه خود قابل تأمل است که آیا ایشان درجه اجتهاد دارند که چنین قاطعانه اظهار نظر کرده و تشخیص غیر شرعی بودن اظهارات را داده اند.!؟؟اگر اتهامی وجود دارد، رسیدگی به آن کار دستگاه قضا است و قدر مسلم برخی مطالب گفته شده از سوی اعضای معترض اتاق اگر حکم شرعی دارد یا خیر باز هم تشخیص آن وظیفه دستگاه قضایی است و جناب رئیس به نوعی در این بین حکم صادر کرده و به نظر می‌رسد که در آستانه انتخابات مظلوم نمایی کرده‌اند!!

ذکر یک نکته را در اینجا بسیار ضروری می‌دانم و آنهم اینکه دستگاه قضایی هیچ گاه تحت هیچ شرایطی اجازه بهره‌برداری افراد و سوءاستفاده از جایگاه دستگاه قضا را نمی‌دهد و اینکه فردی دیگران را با استفاده از دستگاه قضایی بترساند، کاری است نادرست، چون دستگاه قضایی یک دستگاه دادگستر است و در هر زمان که لازم باشد وارد عمل می‌شود و اقدامات لازم را در چهار چوب قانون انجام خواهد داد ، پس دوستان دلواپس اقدامات قضایی نباشند.

تأیید تخلفات از سوی رئیس!

همزمان با اظهارات چهار تن از اعضای اتاق بازرگانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی، موارد مطرح شده از سوی چهار نفر یاد شده را تکذیب نکرده و ضمن تأیید تشکیل پرونده برای اتاق بازرگانی بندرعباس در واردات 1262 دستگاه خودرو در دستگاه قضایی استان گفته است(این ماجرا از سال گذشته در یکی از شعبه‌های دادسرای بندرعباس منجر به تشکیل پرونده شده و در حال تکمیل تحقیقات است) و با این توضیح بر ادعای اعضای معترض صحه گذاشته، اما همانگونه که می‌دانید تا زمانی که پرونده یک متهم منجر به صدور رأی نگردیده، طرف فقط متهم است و مجرم نیست و اعضای اتاق هم اگر اعتراضی کرده‌اند ظاهراً فقط موارد اتهام را بازگویی نموده‌اند و کسی را مجرم خطاب ننموده‌اند که منتظر رسیدگی به اتهام خود باشند!!

همین که جناب رئیس در سخنان خود صراحتا اظهار داشته‌اند ( تخلفات ارتباطی به اتاق بندرعباس نداشته است و پرونده در دادسرا تشکیل شده است) نشانگر تأیید وجود تخلفات است حال در داخل اتاق اتفاق افتاده باشد و یا خارج از اتاق... در هر حال موضوع مورد اشاره معترضین نیز همین تخلفات بوده که جناب رئیس آن را در مصاحبه اخیر خود با صراحت تأیید کرده‌اند.

نگاه انتخاباتی

نکته دیگر در گفته‌های رئیس این است که اظهار داشته‌اند (نگاه دوستان معترض، به انتخابات آینده است) و جای سؤال است که آیا جناب رئیس نگاهشان به کجاست؟ آیا ایشان با عنوان این مطلب قصد فرافکنی و مصادره فضا به نفع خود ندارند و آیا ایشان قصد کاندیداتوری ندارند ؟ که دارند... و اگر نداشتند که ثبت نام نمی‌کردند و تأیید نمی‌شدند!.... پس بیان چنین مطالبی دور از انصاف است و مثابه همان روایت معروف است که (خرما خورده کسی را از خوردن خرما منع نمی‌کند).

پهن کردن فرش قرمز

با آغاز تبلیغات انتخاباتی استفاده از برخی مصادیق به نظر غیر اصولی می‌نماید و جناب رئیس در بیانات خود گفته‌اند که برای فعالان اقتصادی فرش قرمز پهن خواهند کرد.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که پیشنهاد پهن کردن فرش قرمز در شرایط تبلیغات ممکن است شبهاتی را در بر گیرد که برخی آرای منتسب به سرمایه‌گذاران اقتصادی و یا آنهایی که عضو اتاق هستند را در یک سبد خاص قرار دهد و این به لحاظ عرفی ممکن است باب نباشد و صد البته هر گونه تصمیم و قضاوت در این خصوص به عهده هیأت نظارت بر انتخابات خواهد بود که از فرش قرمز چه تعبیری داشته باشند!!

در سخنان بعدی جناب رئیس نیز تناقض محض وجود دارد که در جایی از معترضین به خاطر همکاری صمیمانه شأن در اتاق تشکر می‌کند و بسیاری از موفقیت‌ها را مرهون تلاش‌های آنان می‌داند و می‌گوید این آقایان در اتاق مسئول بوده‌اند، اما در جایی دیگر از خودش سؤال می‌کند که (این چند نفر تا حالا کجا بوده اند؟!) بالاخره آقایان بوده‌اند و خدمت کرده‌اند و یا نبوده‌اند ؟؟!

در آرزوی خدمت و میز!

نکته آخر در مصاحبه جناب رئیس اشتیاق به خدمت صادقانه توسط ایشان آن هم نشستن در پشت میز است که خبرنگار عمدأ یا سهوأ از ایشان سوال می‌کند: این میز چی داره که همه دنبالشن؟
و ایشان جواب می دهند:
این میز خدمت دارد!!
در اتاق خدمت است! در اتاق منبع مالی برایش نیست! ..آن کسی که پشت این میز می‌نشیند دلش می‌خواهد خدمت کند....خوب خدا خیرتان بدهد جناب رئیس!
اگر اینگونه است پس بگذارید دیگران هم توفیق خدمت پیدا کنند ... شما هم ول کنید این میز ریاست را بلکه دیگران هم از ثواب و اجر الهی بهره‌مند شوند و بتوانند به خلق الله خدمت صادقانه داشته باشند... تازه خود شما نیز گفته‌اید که خدمت در اتاق کاملاً افتخاری است پس لااقل بگذارید و اجازه بدهید بعد از چندین سال خدمت صادقانه این میز خدمت به دیگران برسد... چه ایرادی دارد؟؟

در پایان ما هم به گفته‌های جناب رئیس صحه می‌گذاریم و امیدواریم انتخابات در پیش روی اتاق بازرگانی که شادی آفرین هم خواهد بود یک کارنامه بسیار خوب برای استانمان باشد و به رأی اعضاء احترام بگذاریم و هیچ ناراحتی از اعضاء نداشته باشیم... و به آنهایی که از صندوق به عنوان خدمتگذار بیرون می‌آیند نیز احترام قایل باشیم تا بنده‌های خدا پس از انتخاب، بدون هیاهو و تنش کار خود را دنبال کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار