طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انجام شد:
همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و به همت کارکنان شرکت آبفای استان هرمزگان، مادری از حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.
کد خبر: ۷۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 26 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، کارکنان شرکت آبفای هرمزگان در اقدامی نیک اندیشانه و خداپسندانه با تأسی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س)، مادری را که به علت ناتوانی در پرداخت دین و جرائم مالی در زندان بسر می برد، از حبس آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان عید ولادت ام ابیها را با فراهم نمودن زمینه بازگشت مادری زندانی به آغوش گرم خانواده و هدیه دادن شادمانی به فرزندان خردسال وی جشن گرفتند.

در مراسمی که به مناسبت روز مادر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شد ، کارکنان نیک اندیش آبفای هرمزگان در اقدامی خودجوش با پخت غذاهای محلی و اهدای درآمد حاصل از فروش این اقلام خوراکی در وعده صبحانه به همکارانشان، بدهی 150 میلیون ریالی این مادر زندانی و 180 میلیون ریال بدهی یک مرد زندانی جرائم غیرعمد دیگر را پرداخت کردند.

در جریان برگزاری این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین «محمد صادق اکبری»، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، از اقدام خیرخواهانه کارکنان آبفای هرمزگان قدردانی کرد و یادآور شد: دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به امورات محرومین، سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) است.

وی تأسی از سیره خاندان رسول گرامی اسلام(ص) را وظیفه پیروان و شیعیان اهل بیت(ع) برشمرد و افزود: آزادی این مادر زندانی یکی از اقدامات درخور تحسین و در راستای اشاعه فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در آزادی اسیران و محرومان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: براساس احکام فقهی اگرچه امروز موضوعی تحت عنوان آزاد کردن بنده وجود ندارد اما آزادی افراد گرفتار جرائم غیرعمد در زندانها به مثابه آزاد کردن اسیران و بندگان است و همان ثواب و پاداش را به همراه دارد.

در ادامه این مراسم، احمد مرادی‌نژاد مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان نیز اظهارداشت: این مادر زندانی که از ناحیه دست معلول جسمی است و به علت فوت همسر سرپرستی دو فرزند خردسال را نیز برعهده دارد به علت ناتوانی در پرداخت 17 میلیون تومان بدهی به زندان افتاده بود که دو میلیون تومان آن توسط ستاد دیه تخفیف گرفته شد و مابقی از درآمد حاصل از فروش صبحانه در مراسم امروز پرداخت شد.

شایان ذکر است، پخت غذا و اهدا درآمد حاصل از فروش آن به منظور مصرف در امور خیریه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، درمان بیماران صعب العلاج و ... مهمترین بخش های این مراسم معنوی به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به خود اختصاص می‌داد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار