پزشکی که می‌بیند رئیس دانشگاهش و مسئولین بالادستی‌اش همه‌ی ایّام عید در حال خدمت کردن و رسیدگی به مردم هستند آنها را الگوی خود قرار می‌دهد مسئولین محترم درمان استان از هم‌اکنون به فکر مدیریّت تعطیلات عید باشید.
کد خبر: ۷۱۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰ 24 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ تعطیلات نوروزی در راه است، در چشم به هم زدنی سال به پایان رسیده و تعطیلات سال نو شروع می‌شود.

مدارس، ادارات دولتی و کارخانه ها هر کدام به تناسب عملکردشان چند روزی تعطیل می‌شوند، ولی در بعضی حوزه‌ها در این ایّام نه تنها تعطیلی وجود ندارد بلکه باید دقّت و مراقبت در انجام وظایف دوچندان گردد.

حوزه سلامت جای تمرین و آزمون و خطا نیست

یکی از این حوزه‌ها امنیّت شهری و جاده‌ای می‌باشد که انصافاً جان بر کفان نیروی انتظامی در تمامی رده‌ها در این ایّام به دور از خانه و خانواده تمام تلاش خود را برای امنیّت و شادابی جامعه به کار می‌گیرند و در آماده باش کامل به سر می‌برند.

در حوزه سلامت مسئله تقریباً برعکس است، از دو هفته مانده به پایان سال اکثریّت پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف به سفرهای داخلی و یا خارجی طولانی مدّت تا اتمام تعطیلات رفته و علاوه بر تعطیلی اغلب مطب‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز گاهاً تعداد نیروهای مشغول به خدمتشان در حدّ فقط یک نفر کاهش می‌یابد.

این مسئله موجب می‌گردد تا ارائه خدمات درمانی خصوصاً به بیماران اورژانس و تصادفی که متأسفانه در این ایّام به دلیل افزایش سفرهای جاده‌ای چند برابر می‌گردد مختل و با مشکل مواجه گردد.

هنر مدیریّت یک مجموعه در چنین اوقاتی خودنمایی می‌کند و صد البته بی‌کفایتی بسیاری نیز در همین ایّام به اثبات می‌رسد.

در سالهای گذشته شاهد به مرخصی رفتن پزشکان در شهرهای اطراف و سرگردانی بیماران بدحال تصادفی و اعزام آنها به بندر عباس و در نتیجه تراکم زیاد بیماران در مراکز درمانی این شهر در حالیکه بیش از 70 درصد پزشکان همین مراکز در مرخصی بوده و کیفیّت ارائه خدمات به شدّت کاهش یافته و منجر به از بین رفتن تعدادی از بیماران حین انتقال به بندر عباس و یا در مراکز درمانی مقصد بوده‌ایم.

بیماران تصادفی بخش‌های رودخانه، سیریک، جاسک و رودان و روستاهای تابعه آنها به دلیل نداشتن جراح مغز و اعصاب و سی تی اسکن به میناب ارجاع می‌شوند.
به مرخصی رفتن جراح مغز و اعصاب میناب و نبودن چنین متخصصی در شهر به معنی انتقال روزانه چندین بیمار تصادفی بدحال از مناطق نام برده شده به سمت بندر بوده که علاوه بر اتلاف وقت در امور اورژانس مربوط به بیمار موجب به خطر افتادن جان حاملان بیمار در حین انتقال به دلیل شلوغی جاده‌ها نیز می‌گردد.
عیناً این داستان در مورد شهر بندر لنگه و توابع آن تکرار می‌شود.
شایسته است اکنون که به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی شهرهای میناب و بندر لنگه دارای بیمارستان مجهّز به سی تی اسکن، ام آر آی و بخشهای مراقبت ویژه می‌باشند به بهانه نداشتن متخصص و مرخصی رفتن آنها در طول سال و ایّام عید با جان و سلامتی مردم بازی نشود.

مدیران بخش سلامت باید در این فقره از سبز پوشان دلیر نیروی انتظامی الگو گرفته و نه تنها کمیّت و کیفیّت خدمات خود را کاهش ندهند بلکه آن را چند برابر نمایند، چون سلامتی هموطنان عزیزمان شوخی بردار نیست.

این مهم با صدور بخشنامه و دستورالعمل از بالا قابل اجرا نبوده لازم است مدیران درمان استان از بالا تا پائین همانند بزرگان نیروی انتظامی خود نیز آماده باش باشند و به طور مرتب و نه نمایشی مراکز درمانی استان را در طول تعطیلات بازدید و سرکشی نمایند و خودشان هم به مرخصّی نروند.

پزشکی که می‌بیند رئیس دانشگاهش و مسئولین بالادستی‌اش همه‌ی ایّام عید در حال خدمت کردن و رسیدگی به مردم هستند آنها را الگوی خود قرار می‌دهد و به عکس وقتی ببیند رده بالایی‌ها به گشت و گذار و تفریح در داخل و خارج مشغولند در انجام امور محوله دلسرد و دل چرکین خواهد شد.

مسئولین محترم درمان استان از هم‌اکنون به فکر مدیریّت تعطیلات عید باشید، به نظر می‌رسد برای مدیریّت صحیح در این حوزه به چیزی بیشتر از صدای کلُفت و صورت زُمخت نیاز داشته باشیم، اشتباهات سالهای قبل تکرار نشود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار