رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خبرداد: متهمان سایبری که در شبکه اجتماعی واتس آپ شایعه فروش گوشت الاغ در یکی از رستوران های بندرعباس را منتشر کرده بودند، شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۱۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 24 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه مسئول یک رستوران در شهر بندرعباس به پلیس فتا مبنی بر ایجاد یک شایعه در فضای مجازی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

شایعه کذب فروش گوشت الاغ در یکی از رستوران های بندرعباس

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، افرادی ناشناس در پیام‌رسان واتس آپ در گروه های مختلف اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی در این خصوص که رستوران مورد نظر از گوشت های حیواناتی نظیر الاغ در طبخ غذاها استفاده می‌کند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، مستندات و ادله لازم برای اثبات جرم در فضای مجازی جمع‌آوری گردید که دو متهم در این زمینه شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه متهم از مشتری های سابق رستوران بوده است، اظهار داشت: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهمان با مواجهه با ادله جرم لب به اعتراف گشود و معترف شدند با توجه به اینکه کارکنان این رستوران با وی رفتار نامناسبی داشته اند برای انتقام‌جویی دست به این عمل زده است.

سرهنگ افتخاری به مجرمان سایبری هشدار داد: انتشار مطالب غیرواقعی و همچنین نسبت دادن این مطالب به افراد در فضای مجازی جرم محسوب می شود و هیچ بهانه‌اى نیز قادر به توجیه آن نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ اطلاع‌رسانی نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار