آیین پایانی سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان
مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 9 هزار و 300 رسانه از این اداره کل مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد پنج هزار رسانه فعال هستند و بقیه به دلایل مختلف فعالیتی ندارند.
کد خبر: ۷۱۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 18 February 2019

آیین پایانی سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان امروز (دوشنبه 29 بهمن 97) در اهواز برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان در آیین پایانی سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان که  ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره برای سومین سال متوالی اظهار کرد: باید به سمت تخصصی‌تر شدن رسانه‌ها و مطبوعات استان پیش برویم و تلاش کنیم تا هر روز بر غنای علمی تلاشگران در این حوزه بیفزاییم. امیدوارم که این جشنواره در مقام تکریم و احترام به امر آگاهی‌رسانی و تحلیل کردن بیش از پیش موثر بوده باشد زیرا کسی که وظیفه دانایی و آگاه کردن جامعه را بر عهده می‌گیرد وظیفه سنگینی را به دوش می‌کشد.

غلامرضا شریعتی خاطرنشان کرد: حضور من در کنار عزیزان خبرنگار و رسانه‌ای همیشه نزدیک و همگانی بوده است و هیچ فاصله‌ای را بین این عزیزان و خودم احساس نمی‌کنم.

همچنین محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، گفت: با توجه به تجربه‌ای که ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و در اکثر استان‌ها جشنواره‌ مطبوعات برگزار می‌شود در بین حدود 140 رسانه‌ای که در این استان وجود دارد 431 اثر در این جشنواره شرکت کردند که این آمار بسیار خوب نشان دهنده مشارکت فعالانه اهالی رسانه در خوزستان است.

 وی با اشاره به اقدام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری جشنواره مطبوعات خوزستان بیان کرد: چنین اقدامی باعث ایجاد رقابت سالم در میان خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌شود. همچنین توسعه فعالیت رسانه‌ای تولیدی با برپایی چنین رویداد‌هایی محقق می‌شود در پی آن تولید محتوا در میان اصحاب رسانه توسعه پیدا می‌کند. ایجاد نشاط در فضاهای رسانه‌ای و قدردانی از تلاشگران حقیقی عرصه رسانه از دیگر دستاورد‌های مطلوب این رویداد فرهنگی است.

دربندی ضمن تشکر از کادر اجرایی سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان یادآور شد: استان خوزستان در بین کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در حوزه برگزاری جشنواره و نمایشگاه در میان برترین‌ها قرار دارد.

سید محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اظهار کرد: در خوزستان حدود ۱۴۰ رسانه داریم که ۴۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و این نشان دهنده مشارکت فعالانه اهالی رسانه است.

وی با اشاره به مزایای این جشنواره ادامه داد: ایجاد رقابت سالم یکی از آن فواید است؛ یعنی اگر جشنواره ها نباشد هرکسی وظیفه خودش را انجام می دهد ولی با برگزاری این جشنواره ها به رقابت سالم می پردازند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد تصریح کرد: توسعه فعالیت رسانه ای تولیدی از دیگر فواید این جشنواره است، یعنی رسانه ها کمتر به کپی کردن مطالب می پردازند و در نتیجه شاهد افزایش تولید محتوا خواهیم بود.

دربندی با اشاره به ایجاد نشاط به عنوان یکی دیگر از فواید این جشنواره عنوان کرد: قدرشناسی از کسانی که تلاش می کنند نیز از دیگر مزایای این جشنواره است؛ برخی مواقع افراد احساس می کنند تلاش آنها در مقایسه با دیگران تفاوتی ندارد ولی اینطور نیست.

وی با تقدیر از همه شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره بیان کرد: خوزستان در بین ادارات کل ارشاد استان ها جزو برترین ها در حوزه برگزاری جشنواره و نمایشگاه است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه هر انسانی از حیثیت های مختلف دارای هویت های مختلفی است، گفت: به همه خبرنگاران توصیه می کنم که موقع قلم زدن اخلاق انبیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند چون آنها نیز رسالت خبررسانی را داشتند.

 در ادامه محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان این که استان خوزستان در حوزه مطبوعات بعد از تهران به لحاظ کیفی رتبه دوم را در کشور دارد عنوان کرد: اتفاق بسیار خوبی که از ابتدای سال جاری رخ داده بحث جلوگیری و ممنوعیت شکایت از خبرنگاران است اگرچه عده‌ای خلاف این دستور عمل می‌کنند اما تا جایی که در توانمان باشد از این اتفاق ناگوار جلوگیری می‌کنیم تا هیچ خبرنگاری از باب نقد کردن مورد شکایت مدیران قرار نگیرد.

وی ضمن تشکر از اهالی خانه مطبوعات بابت همکاری در خصوص برگزاری سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان گفت: امسال در سومین جشنواره‌ مطبوعات و رسانه‌های خوزستان 431 اثر از نشریات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها شامل سرمقاله، مصاحبه، تیتر، خبر، صفحه آرایی و گزارش در سه بخش حمایت از کالای ایرانی، زیست محیطی، مدافعان حرم و حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 همچنین مجید منادی نائب رئیس خانه مطبوعات خوزستان اظهار کرد: دغدغه کارون بزرگ، انتقال آب، مسئله وحدت و همگرایی اقوام جزو مسائل مطرح شده همیشگی در مطلوعات و رسانه های خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه همه رسانه های استان باید پیگیر مطالبات استان زرخیز خوزستان باشند، افزود: طی سال های اخیر خانه مطبوعات برنامه ها را با محوریت خبرنگاران برگزار می کند.

نائب رئیس خانه مطبوعات خوزستان تصریح کرد: برنامه های آموزشی ارتقایی و کیفیت بخشی به مطبوعات یکی از برنامه های جدی اعضاء و هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان است.

منادی با اشاره به اینکه حمایت، آموزش و مجموعه برنامه رفاهی در دستور کار خانه مطبوعات قرار دارد، گفت: خانه مطبوعات بودجه ای از خودش ندارد و باید از سوی دستگاه های مختلف حمایت شود.

وی با تأکید بر اینکه در این استان همگرایی باید به هم افزایی تبدیل شود، ادامه داد: ظرفیت های خوزستان در حوزه فرهنگ، اقتصاد و دیگر بخش ها مشخص است که فقط باید از آنها به نحو احسن بهره مند شد.

نائب رئیس خانه مطبوعات خوزستان یادآور شد: راهیان نور و اربعین حسینی همه مسائلی هستند که خوزستان را متمایز، شایسته توجه و تقویت بیشتر در این حوزه فرهنگی ـ دینی می کند.

منادی با اشاره به شرکت بیش از ۴۳۰ اثر در این جشنواره عنوان کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقاضا داریم که این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به تقدیر از اصحاب رسانه ای که در زمینه سوگواره اربعین آثار خود را ارسال کردند، گفت: خوزستان این ظرفیت را دارد که جشنواره سوگواره اربعین را به صورت منطقه ای و یا حتی ملی برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار