سید رسول موسوی افزود: این مراسم جمعه ۲۵ بهمن ساعت از ۱۴:۳۰ در مسجد جامع یکن‌آباد برگزار شده و سردار شادمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در آن سخنرانی می‌کند.
کد خبر: ۷۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 13 February 2019
نوزدهمین یادواره ۳۲ شهید روستای یکن‌آباد با حضور سردار شادمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوزدهمین یادواره شهدای روستای یکن‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، شهدای مدافع حرم و شهید علیرضا شمسی پور جستجوگر نور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مردم روستای گردشگری یکن‌آباد برای دفاع از انقلاب اسلامی ۳۲ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند، شهدایی که کمتر از آن‌ها یاد شده، اما این خطه ولایت مدار و شهیدپرور مزین به وجود یک خانواده ۳ شهید و ۳ خانواده دو شهید است.

موسوی گفت: روستای یکن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ۴ هزار نفر جمعیت و ۹۰۰ خانوار دارد و اهالی آن در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده و برادران شهید "مصطفی"، "اسدا... " و "عباس احمدی"، "ناصر" و "نادر فتحی"، "علیرضا" و "عقیل نجاری" و "رمضان" و "ناصر سرابی" را تقدیم نظام همیشه سرافراز جمهوری اسلامی کرده اند.

وی اعلام کرد: از دیگر شهدای این شهر می‌توان به سردار مصطفی احمدی فرمانده ناحیه ۲ بسیج همدان و امیر اردشیر شمس فرمانده گردان نظامی ارتش در کامیاران اشاره کرد که سال ۵۸ به وسیله کومله به شهادت رسیده و پیکرش به وسیله گروهک� ضد انقلاب و قطعه قطعه و مثله شد.

موسوی مطرح کرد: جانباز شهید حسین عطایی مشفق هم از دیگر شهدای یکن‌آباد است که یک چشم و انگشت خود را در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴ از دست داد، اما دست از مبارزه برنداشت و با همان حال در عملیات کربلای ۵ حضور یافته و به شهادت رسید.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد تصریح کرد: این شهید داستان عجیبی دارد، پیش از عملیات به مادرش قول می‌دهد که او را به زیارت امام رضا (ع) ببرد، اما حضور در کربلای ۵ مانع می‌شود و مادر به تنهایی می‌رود و بعد که "حسین" به شهادت می‌رسد، پیکرش را اشتباهی از منطقه به مشهد می‌فرستند.

موسوی افزود: برادرش شهر‌های مختلف را به دنبال پیکر برادر می‌گردد تا درنهایت او را در مشهد یافت می‌کند و این نشان گر ارتباط عمیق رزمندگان ما با وجود مبارک اهل بیت (ع) و توجه آن هاست.

وی گفت: شهید مجید کمکی هم نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده و کم سن و سال‌ترین شهید یکن‌آباد به شمار می‌رود.

موسوی با دعوت عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی اعلام کرد: در نوزدهمین یادواره شهدای روستان یکن‌آباد، یاد و خاطره شهیدان اردشیر شمس، مجید کمکی ۱۴ ساله، مصطفی احمدی، اسدا... احمدی، عباس احمدی، سید علیرضا موسوی، علیرضا نجاری، عقیل نجاری، سید هدایت موسوی، ناصر فتحی، نادر فتحی، قدرت ا... حیدری، محمود سعادت ترابی، حسین عطایی مشفق، یوسف صادقی، اسماعیل غفاری، حمید نجفی، حسن سرابی، رمضان سرابی، ناصر سرابی، مصطفی نجفی، حاجعلی یوسفی، عباس شمس، محمود نوری، مهدی مرادی، علی عنایتی، حسن نصیری، محمد گلابی، اکبر گلابی، حسن گلابی، محمدعلی صفایی، اکبر محمودی آزاد گرامی داشته می‌شود.

وی بیان کرد: مداحی و شعرخوانی، اجرای تواشیح و تجلیل از تعدادی جانبازان و پیرترین خادم انقلاب در روستای یکن‌آباد از دیگر برنامه‌های این یادواره است.

موسوی گفت: حاج حیدر شمس در دوران مبارزات انقلابی و راهپیمایی‌ها مردم روستا را سوار بر خودرو سنگین خود کرده و رایگان به همدان می‌برد و برمی گرداند تا به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار