سخنران راهپیمایی 22 بهمن در بندرعباس؛
معاون پارلمانی رئیس جمهور که سخنران راهپیمایی 22 بهمن بندرعباس بود، گفت: هیات حاکمه آمریکا هیچ گاه برای ما افراد قابل اعتمادی نبودند و پیش بینی مقام معظم رهبری ثابت شد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.  
کد خبر: ۷۱۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 11 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در مراسم 22 بهمن در جمع مردم بندرعباس اظهار داشت: با حمایت های مقام معظم رهبری، مقاومت های مردم و تلاش های رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده، ایران هراسی در سایه سنگین قطعنامه های ظالمانه، با یک قطعنامه از بین رفت.  

وی دلیل نقض یکطرفه برجام و خارج شدن از آن از سوی هیات حاکمه نابخرد آمریکا و ترامپی که یک شخصیت غیرقابل پیش بینی است را در راستای دشمنی ها و توطئه های آمریکایی ها در40 سال گذشته برشمرد.

پیش بینی مقام معظم رهبری ثابت شد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری، شکاف امروز بین آمریکایی ها و هم پیمانان اروپایی آنها را به برکت انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم این کشور برشمرد. 

امیری از حضور پرشکوده مردم بندرعباس در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی قدردانی کرد و اظهار داشت: این حضور مشت محکمی بر دهان دشمنان این مرزوبوم قابل تحلیل است.  

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری خطاب به کسانی که می گفتند ایرانی ها چهلمین سال انقلاب خود را نخواهند دید ببینند که چگونه مردم پرشورتر از سالهای گذشته در 22 بهمن امسال در راهپیمایی و بزرگداشت 40سالگی انقلاب حضور پیدا کردند.  

امیری تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند هرچه آنها صحنه ها را برمردم ایران تنگ تر کرده و توطئه هایشان را بیشتر کنند مردم ایران باشور و شعورتر بنیانی راسخ در صحنه های دفاع از انقلاب خود را ایجاد می کنند. 

وی تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا را در وفاداری به شعارهای انقلابی، آرمان های انقلاب خود و حضور پررنگ مردم و در جشن های انقلابی دانست و بیان داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی در سایه اتحاد، همدلی و همبستگی بین اقشار مختلف مردم این کشور به وجود می آید.  

انقلاب اسلامی متفاوت از انقلاب های دنیا 

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری عنوان کرد: امام خمینی (ره) با شخصیت فرزانه خود توانست در همان روزهای نخستین انقلاب، نهادهای سیاسی و مبتنی بر آرای مردم شکل دهد و در همان ماه های اول انقلاب مجلس خبرگان آن برای تدوین قانون اساسی شکل بگیرد. 

امیری، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را متفاوت از انقلاب های دنیا دانست، زیرا این حکومت توانست با رای قاطع مردم حکومتی مبتنی بر ارزش های انقلابی و مردم سالاری دینی شکل داده و استقلال کشور را تضمین کند. 

وی ادامه داد: قبل از انقلاب مردم نه تنها استقلال نداشتند که مسوولان حکومت پهلوی از خود اختیاری نداشتند و آمریکایی ها و انگلیسی ها برای آنها تصمیم می گرفتند. 

این مقام مسوول اضافه کرد: امروز به لطف خدا و با مقاومت و پایمردی مردم با رهبری مقام معظم رهبری هر سال شاهد برگزاری انتخابات متعددی در این کشور هستیم و استقلال در اداره این کشور یک نمود عینی و ملموس است.  

امیری در ادامه سخنان خود افزود: با آمدن امام خمینی(ره) و شکل گیری چنین نظامی برای بازیگران صحنه های بین المللی از زمانی که دیدند دیگردراین کشور جایی برای دخالت کردن ندارند، بسیار سخت و ناخوشایند بود. 

وی ادامه داد: تحمل چنین وضعیت برای این دشمنان و زیاده خواهان سخت بود به همین دلیل دست به انواع توطئه ها زدند از به صحنه آوردن منافقان و کشتار 17هزار نفر از مردم ایران و ترورهای کور و به راه انداختن جنگ تحمیلی هشت ساله ضد مردم ایران فروگذاری نکردند. 

 نرخ باسوادی در ایران به 95.2 درصد رسیده است 

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری درادامه به پیشرفت های انقلاب اسلامی در4 دهه انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب نرخ باسوادی مردم 48.8 دهم بود اما امروز به برکت شکل گیری انقلاب متوسط نرخ باسوادی به 95.2 درصد رسیده است. 

امیری عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در توسعه شاخص های نوآوری جایگاه 65 را دارد و توانسته در چهل ساله انقلاب 4هزار و 46 شرکت دانش بنیان را تاسیس و 300هزار شغل را در این شرکت ها ایجاد کند.  

به گفته وی، قبل از انقلاب 8 هزار و 800 عضو هیات علمی در کشور بود اما این رقم بعد از انقلاب به 85هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور رسیده است. 

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری عنوان کرد: درسال 96 نرخ امید به زندگی در کشورمان به 75.7 دهم درصد رسیده است و با اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 10میلیون نفر زیرپوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند.  

امیری در پایان به بررسی شاخص های توسعه اقتصادی در استان هرمزگان قبل از انقلاب اسلامی و اکنون اشاره کرد و ابراز داشت: قبل از انقلاب هیچ کارخانه ای در هرمزگان وجود نداشته اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، در این استان شاهد انواع صنایع مهم کشتی سازی، کارخانه های بزرگ و مناطق ویژه اقتصادی هستیم.  

مردم دریادل استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور، در چهلمین سال پیروزی انقلاب با نمایش شوری انقلابی در راهپیمایی عظیم 22بهمن ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدا به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند. 

راهپیمایی و جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در هرمزگان که قرار بود از ساعت 9:30 صبح امروز آغاز شود، مردم شهر بندرعباس مشتاقانه از ساعت 8:30 با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی از مقابل بندر شهید حقانی به سمت بلوار ساحلی به حرکت درآمدند. 

در این جشن باشکوه و خیره کننده، قشرهای مختلف مردم بندرعباس مرکز استان هرمزگان، با در دست داشتن پلاکارد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی حضور دارند و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل،«22 بهمن ماه یوم الله یوم الله»، بار دیگر حمایت خود را از رهبرفرزانه انقلاب، آرمان های امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار