رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
حجت الاسلام والمسلمین اکبری از محکومیت به 10 سال حبس و بیش از 15 میلیارد تومان جزای نقدی برای متهمین پرونده قاچاق سازمان یافته مکمل های غیرمجاز ورزشی و دارویی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 05 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم محکومیت برای متهمین پرونده قاچاق سازمان یافته یک‌هزارو چهارصد و بیست و هفت کارتن انواع مکمل‌های ورزشی و دارویی غیرمجاز در دادگاه انقلاب بندرعباس خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزئیات این پرونده اظهار داشت: فروردین ماه 1397 با گزارش معاونت حقوقی و قضايی گمرک شهيد رجايی بندرعباس در خصوص کشف محموله قاچاق مکمل‌های ورزشی و دارویی غیرمجاز، پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شد و پس از سیر مراحل قانونی، رسیدگی به اتهامات شركت حمل و نقل بين‌المللی پرشيا ترابر دائر بر قاچاق سازمان یافته در دستور کار دادگاه انقلاب بندرعباس قرار گرفت.

وی با اعلام این مطلب که متهمین این پرونده قاچاق سازمان یافته از طریق اظهار خلاف واقع در گمرک، مبادرت به قاچاق تعداد 1427 كارتن انواع مكمل‌های ورزشی و دارویی غیرمجاز به ارزش 7 ميليارد و 839 هزار و 179 ريال نموده‌اند خاطر نشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات، به دستور مقام قضایی دو تن از متهمین به نام‌های مجتبی هدايت محمودی فرزند حسن و شاهين محمودی دلوند فرزند موسی شناسايی و دستگير شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: در نتیجه بررسی ها مشخص شد شركت عامل در دبی اقدام به قاچاق كالای غیرمجاز تحت عنوان پلی استايرن به مقصد تهرآن نموده و پس از طی تشريفات، قبل از ورود به گمرک شهريار، نسبت به تخلیه كالای ممنوعه مبادرت می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با تکمیل روند تحقیقات و ختم رسیدگی، شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس متهمين این پرونده را در مجموع به تحمل 10 سال حبس تعزيری و پرداخت بیش از 15 ميليارد و 79 ميليون و 619 هزار و 358 تومان معادل 10 برابر ارزش عرفی كالای مكشوفه در حق دولت محکوم کرد.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: همچنین هریک از متهمین به ممنوعيت از حق العمل‌كاری به مدت پنج سال، ممنوعيت خروج از كشور به مدت سه سال و ضبط كالای قاچاق و پرداخت بیش از 15 ميليارد و 79 ميليون و 619 هزار و 358 تومان معادل 10 برابر ارزش عرفی كالای مكشوفه در حق دولت و ضبط محموله قاچاق، خودرو و وجوه توقيفی نیز محكوم شده‌اند.

صدورحکم پرونده قاچاق سازمان یافته مکمل‌های ورزشی و دارویی در دادگاه انقلاب بندرعباس/ محکومیت به 10 سال حبس و بیش از 15 میلیارد تومان جزای نقدی برای قاچاقچیان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار