محدود کردن مطبوعات و خبرگزاری ها و خبرنگاران به عنوان چشم و گوش جامعه زمینه‌ی فساد و خودکامگی در سیستم اداری و دولتمردان را فراهم می‌کند زمانیکه رسانه و خبرنگاری به نقد و بررسی اداره و ارگانی می‌پردازد آن اداره و ارگان باید سپاسگذار آن رسانه و خبرنگار باشد که زمینه ساز پیشرفت و تکامل آن بوده است نه آنکه از سر انتقام و مقابله و ستیز با آن بر آید.
کد خبر: ۷۱۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 05 February 2019

چهل سالگیِ انقلابانقلاب چهل ساله شد، چهل سالگی را دوست دارم، هر چیزی در چهل سالگی در اوج خود قرار می‌گیرد.

در چهل سالگی نه غرور و بی‌تجربگی جوانی دیده می‌شود و نه خمودگی و تکیدگی پیری، چهل سالگی نقطه‌ای است که تجربه و انرژی در بهترین حالت موجود در کنار هم موجب به ثمر رسیدن بار یک درخت می‌شوند.

انقلاب در حالی به چهل سالگی خود نزدیک می‌شود که قدرتمندتر و با نشاط‌تر از همیشه با اقتدار و باگام‌هایی استوار رو به جلو در حال حرکت است، و با نگاه به گذشته سعی در اصلاح کاستی ها و کمی های موجود دارد.

یکی از دلایل بالندگی و رشد این انقلاب از آغاز تا کنون نقد پذیری و سعه‌ی صدر دوستداران آن بوده است.
همین تفکر نقد پذیری موجب گردیده تا اشتباهات گذشته تکرار نشود و اکثریت جامعه از بصیرت و دانایی کافی برای ادامه راه برخوردار گردند.
انقلابی که بنیانگذارش خود را خادم مردم و مردم را ولی نعمت خود می دانست.
انقلابی که بنیانگذارش معتقد بود همه حتی انبیای الهی نیازمند تزکیه و اصلاحند.
در طول چهل سال گذشته انقلاب آفرینان و حافظان واقعی انقلاب همیشه با روی گشاده از نقد خود و عملکردشان استقبال کرده‌اند و دوستان و حتی دشمنانی را که صادقانه و نه مغرضانه عملکردشان را نقد کرده‌اند پذیرا بوده‌اند.

این سعه صدر در بین مسئولین و مردم موجب گردیده تا همه بدون واهمه به بازگویی و تذکر کاستی‌ها و کمی‌ها و ارائه دلسوزانه راهکار برای بهبود امور بپردازند.

در این میان رسانه‌های عمومی، خبرگزاری ها، مطبوعات و فضای مجازی نقشی کلیدی را برعهده داشته و هر چه رسانه‌های عمومی و خبرگزاری ها و مطبوعات با آزادی بیشتر و بدون واهمه در مسیر درست بتوانند به نقد مسئولین و عملکرد آنها بپردازند شانس وقوع خطا و اشتباه در میان مسئولین کاهش می یابد.

در واقع این ساز و کار نقش آینه‌ای را دارد که کژی ها و کاستی ها و پیروزی ها را به مردم نشان می دهند.
محدود کردن مطبوعات و خبرگزاری ها و خبرنگاران به عنوان چشم و گوش جامعه زمینه ی فساد و خودکامگی در سیستم اداری و دولتمردان را فراهم می کند.

زمانیکه رسانه و خبرنگاری به نقد و بررسی اداره و ارگانی می‌پردازد آن اداره و ارگان باید سپاسگذار آن رسانه و خبرنگار باشد که زمینه ساز پیشرفت و تکامل آن بوده است نه آنکه از سر انتقام و مقابله و ستیز با آن بر آید.

در چهل سالگی انقلاب مقام عظمای ولایت در دیدار با دانشجویان خود و نهادهای زیر مجموعه خود را مبرّی از نقد نمی‌دانند و از آنها می‌خواهند که رهبری و نهادهای وابسته آنرا نقد کنند، پس سایر مسئولین نیز باید با همین روش و روحیّه ، نقد پذیری را در خود تقویت کنند و اگر رسانه ها و مطبوعات عملکردشان را زیر سؤال بردند با روی گشاده به اصلاح خود بپردازند و مصداق این شعر زیبا باشند:
آینه چون روی تو بنمود راست
خود شکن آئینه شکستن خطاست.
نگارنده: حسن عباسی مدیر سایت تابناک هرمزگان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار