تلخند واقعی؛
روز گذشته با بارش باران مختصری عروسی جدولها در مرحله حنابندان به جشنواره رنگ دهلی تبدیل و رودخانه‌ای رنگی در مناطق مختلف شهر بندرعباس به راه افتاد.
کد خبر: ۷۱۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 05 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، مرحوم آقابزرگ همیشه می‌گفت: برای به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب در هر کاری، کار را باید به کار بَلَدش سپرد.

اینکه چه کاری را کجا و چگونه و چه زمانی انجام دهی خودش نصف کار است.
یکی از پروژه‌های سنگین و محیّر العقول شهرداری بندرعباس که در طول سال در چند نوبت انجام و تکرار می‌شود، عروس کردن جدول‌ها و فرستادن آنها نزدیک به نوروز به خانه بخت است.

پروژه‌ای که در طی انجام آن باید آرایشگران شهرداری جداول بی‌کیفّیت و نخ نمای شهر را آرایش و بزک و دوزک کرده و خصوصاً دَمِ عیدی آنها را با هزینه زیاد به خانه بخت بفرستند.

عوامل و امکانات این پروژه غیر قابل تصوّر و بزرگ شامل سه اجزا، یک عدد کهنه، سه سطل و دو فلچه رنگ و صد البته چندین مدیر پروژه، ناظر و پیمانکار و گروهی عکاس و فیلمبردار برای پوشش خبریِ گسترده آن و در نهایت نصب بیلبورد و فرستادن کارت تبریک عوامل اجرایی برای همدیگر و تقدیر و تشکر از خود می‌باشد.

یک نفر با کهنه خیس جدولهای پوسیده فاقد سیمانِ نخ نما شده را تمیز و دو نفر دیگر یک در میان جدول ها را به رنگ سفید و آبی و یا سفید و سبز رنگ آمیزی می‌کنند.

در حالیکه همسایه‌های کوچک ما زیر پایمان در آن طرفِ خلیج همیشه فارس در حال ساخت بزرگترین آب شیرین کن های دنیا، جزایر مصنوعیِ تفریحی برای جذب گردشگر، و ساخت زیر ساخت‌های ماندگار و اصلی شهرهای خود هستند شهرداری بندر عباس در حال عروس کردن و شوهر دادن جدول هاست.

حدّاقل این کاری که با آمدن باران باطل شد و خاصیّت خود را از دست داد را هم در زمان و مکان مناسب و به طور صحیح انجام می‌دادند تا موجب به هدر رفتن بیشتر بیت‌المال نشده و خود را نیز انگشت نمای خاصّ و عام نمی‌کردند.

روز گذشته با بارش باران مختصری عروسی جدولها در مرحله حنابندان به جشنواره رنگ دهلی تبدیل و رودخانه‌ای رنگی در مناطق مختلف شهر بندرعباس به راه افتاد.

چند سوال همیشه ذهن شهروند بندرعباسی را مشغول می‌کند:
1-چرا جداول این شهر نازلترین کیفیّت را داشته و به جای سی سال یک بار ، هر دو سه سال یک بار تعویض می‌شوند.

2-رنگ آمیزی جدولهای نخ نما شده و بدون کیفیّت فاقد سیمان(چون با اندک آبی مطابق تصویر زیر آب رفتند لذا بیشترین مصالح به کار رفته در آنها) فقط شامل شن و ماسه است واقعاً آیا اجرای این چنین پروژه‌ها هدفی غیر از پروژه تراشی از بیت المال را دنبال می کند و اساساً چه نتیجه ای برای شهر و شهروندش به همراه دارد.

3-برای رنگ آمیزی جداول از چه رنگی استفاده می‌کنند که با مختصر بارانی پاک و رودخانه‌های رنگی در خیابانهای بندرعباس به راه می‌افتد.

4-چه کسی یا کسانی مسئول حیف و میل بیت المال تحت لوای این پروژه‌های «آبکی» آنهم در سال اقتصاد مقاومتی و چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند واقعاً چرا عملکردشان از سوی مسئولین بالا دستی مورد نقد و بررسی قرار نمی‌گیرد.

ای کاش همین بزک دوزکها را که نیازی به انجام دادنشان هم نیست با کیفیّت خوب و در زمان مناسب انجام می‌دادند. عملکرد آقایان در این زمینه حُکم آرایشگری را دارد که می‌خواست ابروی عروس را درست کند، چشمش را هم کور کرد.

محصولی ازشرکت فیلمسازی برادران شورایی و شهرداری به سفارش کشورهندوستان برای شرکت درجشنواررنگ‌ها ، زمان اکران باکوچکترین بارش، شرکت برای عموم آزاد است، عواید این فیلم صرفاً متعلق به پیمانکاران فقیر و بیچاره‌ای است که دارای ژن خوب هستند، شایان ذکر است؛ این فیلم شامل قانون کپی رایت اینترپول بوده و هرکس به این فیلم نظر بد داشته باشد، پرونده آن ضمن اینکه با دستور اعضای شورای شهر از طریق واحد حقوقی به دادگاه ارجاع داده می‌شود همچنین همزمان تحویل برادران خدوم و زحمت‌کش مبارزه با سدمعبرشهرداری نیز خواهدشد که در راستای تکریم  شهروند مورد نظر پرونده خارج از نوبت رسیدگی گردد در همین راستا ازشهروندان تقاضا می‌شود که با دم شیربازی نکنند

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار