مدیر فرهنگسرای کتاب شهرداری شیراز از برگزاری اولین مسابقه آنلاین کتابخوانی در این شهر با عنوان «انقلاب اندیشه» خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 03 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: نرگس حسنی‌آزاد، مدیر فرهنگسرای کتاب شهرداری شیراز، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه گفت: یکی از طرح‌های مهم و مؤثر ترویجی در حوزه کتابخوانی و کمک به اقتصاد حوزه نشر، برگزاری مسابقات کتابخوانی است که البته برگزاری آن با دشواری‌هایی مواجه است و استفاده از زمینه فضای مجازی می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.
وی افزود: پس از برنامه ریزی‌های انجام شده اولین مسابقه کتابخوانی آنلاین به‌مناسبت دهه مبارک فجر در شیراز برگزار می‌شود که به صورت فصلی ادامه خواهد داشت.
مدیر فرهنگسرای کتاب شیراز ادامه داد: در نخستین گام، مسابقه از کتاب «نوشته روی دیوار» نوشته محمدرضا سرشار به انجام می‌رسد. این کتاب جلد چهارم از قصه‌های مجموعه «داستان‌های انقلاب» انتشارات سوره مهر است که محمدرضا سرشار(رهگذر) آن‌ها را گزینش و ویرایش کرده است. داستان‌های این مجموعه با هدف آشنا ساختن نوجوانان با جریان انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی گردآوری و نگاشته شده‌اند.
حسنی‌آزاد با بیان اینکه این طرح با همکاری انتشارات سروه مهر برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۳ تا ۲۵ بهمن‌ماه با دریافت اپلیکیشن با عنوان «کتابخوان سوره مهر» از نرم‌افزار «بازار» یا «سیب اپ» و مطالعه کتاب در مسابقه در بستر همین نرم‌افزار شرکت کنند.
وی‌ جوایز این مسابقه را سه جایزه یک میلیون تومانی و ۵ جایزه ۲۰۰ هزارتومانی اعلام کرد و گفت: نمایشگاه‌های کتاب «دوست من کتاب» که با طرح مبادله کتاب با کاغذ باطله همراه بوده است با رویکری جدید با استفاده از ظرفیت یکی از مراکز بزرگ پخش کتاب شیراز و کتاب‌های ناشران شناخته شده ایران در ۴ فرهنگسرای کتاب، رسانه، سلامت و جوان تا دوم اسفندماه برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگسرای کتاب شیراز گفت: در این نمایشگاه کاغذ باطله شهروندان خریداری شده و در ازای آن کتاب با تخفیف به آن‌ها عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار