رئیس دادگستری شهرستان جاسک خبر داد:
رئیس دادگستری شهرستان جاسک از آزادسازى 690 هکتار از اراضى ملی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان ، رشد 80 درصدی رفع تصرف از اراضی ملی و انفال را در شهرستان جاسک شاهد می باشیم.
کد خبر: ۷۰۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷ 28 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس دادگستری شهرستان جاسک با اشاره به مهلت 20 روزه تعیین شده از سوی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور تسریع در اجرای احکام رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان جاسک از شتاب بخشی در روند آزادسازى اراضی این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: با صدور دستورات قضایى و اجرای آن توسط اداره منابع طبیعی شهرستان جاسک بیش از 690 هکتار از اراضی ملی این شهرستان آزادسازى شده است.

علی مدرس تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک، ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده 111 میلیارد و 102 میلیون و 130 هزار ریال می باشد که پس از اجرای دستورات قضایی به بیت المال بازگشته است.

رئیس دادگستری شهرستان جاسک با اعلام اینکه شش پرونده رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان جاسک و دشت جگین در دادگستری این شهرستان تشکیل و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته است یادآور شد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از ابتدای سال 1397 تا کنون رشد 80 درصدی رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان جاسک را در مقایسه با سال 1396 شاهد می باشیم .

آزادسازى بیش از 690 هکتار از اراضی ملی / بازگشت بیش از 111 میلیارد ریال به بیت المال /رشد 80 درصدی رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان جاسک

این مقام قضایی با اشاره به تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در رابطه با لزوم تسریع در رفع تصرف از اراضی دشت جگین خاطرنشان کرد: بیش از 136 هکتار از اراضی دشت جگین که در سال‌های گذشته توسط افراد سودجو تصرف شده بود آزادسازی شده و همچنین 554 هکتار از اراضی حوزه شرق بخش جگین ، یکدار و هنگستان نیز رفع تصرف شده است.

وی با اعلام این مطلب که با توجه به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان ، تأکیدات رئیس کل دادگستری استان و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور انسداد گریزگاه های سودجویان طی سال 1397، کاهش 98 درصدی تصرفات غیر مجاز در این حوزه قضایی را در مقایسه با سال 1396 شاهد می‌باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان جاسک در خاتمه با اشاره به ضرورت مقابله هدفمند و مستمر با متخلفان حوزه زمین‌خواری تصریح کرد: حفاظت از اراضی ملی و صیانت از منابع طبیعی عزم همگانی دستگاه های مسئول را به منظور اجرای تدابیر پیشگیرانه، مقابله بهنگام و تسریع در اجرای احکام می طلبد.

شایان ذکر است، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در چهارم دی ماه 1397 و در جریان برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان با تأکید بر لزوم تسریع در روند برخورد با تصرفات غیرمجاز در اراضی ملی شهرستان جاسک به ویژه اراضی دشت جگین، اجرای احکام صادره در این حوزه را طی مدت بیست روز خواستار شد.
انتهای پیام /*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار