رئیس پلیس فتا استان هرمزگان سهل‌انگاری کاربران در نگهداری اطلاعات شخصی اعم از کارت‌های بانکی و تصاویر خصوصی یکی از علل وقوع جرائم سایبری عنوان کرد.
کد خبر: ۷۰۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲ 28 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" طی یک گفتگو اعلام داشت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر سرقت تلفن همراه وی و سوءاستفاده از آن، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، بعد از گذشت مدتی از سرقت تلفن همراهش، فردی ناشناس برای مخاطبین وی در شبکه اجتماعی تلگرام با شماره شاکی ایجاد مزاحمت می‌نماید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اظهار داشت: مجرم سایبری با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی قصد اخاذی داشته و موجب سلب آرامش وی شده بود.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: کلیه مستندات مربوط به جرم جمع‌آوری و اقدامات تخصصی برای شناسایی متهم توسط کارشناسان این پلیس فتا انجام شد.

وی بابیان اینکه متهم با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر شد، گفت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی گردید که با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را کسب منابع مالی عنوان کرد.

سرهنگ افتخاری بابیان اینکه تلفن همراه مکان امنی برای نگهداری اطلاعات شخصی نیست، به شهروندان توصیه کرد: قبل از اینكه عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی درون‌گوشی برای آنان درد ساز شود اقدامات امنیتی لازم را برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی را انجام دهند.

وی اذعان کرد: در صورت مفقودی و یا سرقت تلفن همراه می‌بایست تمام سیم‌کارت فعال بر تلفن همراه را مسدود کرده و با فعال‌سازی دوباره شبکه‌های اجتماعی، آنها را از دسترس افراد سودجو و مغرض خارج کنند.

این مسئول انتظامی بابیان اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه نمایند، اظهارداشت: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبردارها و جرائم سایبری را گزارش کنند.

از سرقت تلفن همراه تا مزاحمت در فضای مجازی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار