انجمن موسیقی به عنوان حلقه وصل (صنف قانونی وزارت ارشاد در حوزه موسیقی) ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و هنرمندان و علاقه‌مندان حوزه موسیقی، در این فرایند نقش اساسی داشته، طوری که به گواه اکثر پیشکسوتان این حوزه، نگاه تجاری به موسیقی جایگزین فرهنگ‌سازی شده است.
کد خبر: ۷۰۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 27 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، انجمن موسیقی به عنوان حلقه وصل (صنف قانونی وزارت ارشاد در حوزه موسیقی) ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و هنرمندان و علاقه‌مندان حوزه موسیقی، در این فرایند نقش اساسی داشته، طوری که به گواه اکثر پیشکسوتان این حوزه، نگاه تجاری به موسیقی جایگزین فرهنگ‌سازی شده است.

با توجه به شرایط نابسامان فعلی در حوزه موسیقی؛ سوال دلسوزان نظام و افکار عمومی و پیشکسوتان موسیقی این است که آیا واقعاً موسیقی ارزشی که معرف فرهنگ غنی هرمزگان و ایران اسلامی باشد در هرمزگان جایگاهی دارد؟ آیا فعالی در حوزه موسیقی انقلابی، حماسی، مقاومت و دفاع مقدس در استان هرمزگان وجود دارد؟اگر دارد انجمن موسیقی شرایط رشد و پیشرفت را برای آنها فراهم کرده است یا فقط به دنبال استفاده تجاری از موسیقی بوده است.

متأسفانه در حال حاضر ۷۰ درصد موسیقی‌هایی که ساخته و اجرا می‌شود از نظر متن، ملودی و ... در سطح پایینی است و پیشکسوتان و هنرمندان اصیل این حوزه و صدالبته مردم از این بابت گلایه مند و ناراحت هستند. اگر جلوگیری از استحاله موسیقی که علاقه مندان زیادی دارد؛ به عهده انجمن موسیقی نیست!!!پس به عهده چه کسی است؟!!!

متاسفانه عده کمی که هیچ سابقه ای در عرصه موسیقی ندارند و فقط به دلیل تمکن مالی!!!وارد این حوزه تخصصی شده اند؛ با برگزاری کنسرت های بازاری به جای کنسرت های فاخر؛موجب سرخوردگی استعدادهای بومی استان شده و ادامه این رویه غیر حرفه ای؛ نتیجه ای جز ابتذال به همراه نخواهد داشت و در این زمینه هم سیاستگذاری روشنی از سوی انجمن موسیقی دیده نمی شود.

اما کلام آخر:

پیشکسوتان؛ هنرمندان و عموم علاقه مندان حوزه موسیقی انتظار دارند؛رییس انجمن موسیقی استانشان اگر به دلیل برطرف کردن مشکل فاضلاب ؛صنایع و مناظره با مدیران دستگاه های اجرایی!!! نمی تواند برای تعالی حوزه مهم موسیقی وقت بگذارد؛عرصه را برای ورودی مسولی جوان و با انرژی خالی کند که این مهم هم نهایتا با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق گردید و جوانی متخصص و خوشنام و با انرژی؛ هدایت انجمن موسیقی استان هرمزگان را به عهده گرفته است که برای او و تیم جدید و با انگیزش آرزوی موفقیت داریم.

دلّالی بی‌فرهنگی یعنی؛ ترویج ابتذال و تبدیل فرهنگسراها به کنسرت سرا / ره‌آوردِ ده سال مدیریّت در حوزه موسیقی استان ترویج بی‌ارزشی بود
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار