امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز، گفت: مسؤولین به‌جای فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به یکدیگر صادقانه با مردم صحبت کنند و برنامه‌ریزی‌شده و دقیق برای رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند.
کد خبر: ۷۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 26 January 2019

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در جمع مردم ولایتمدار مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری، سالروز حماسه مردم آمل علیه منافقین در ۶ بهمن سال ۶۰ را گرامی داشت و عنوان کرد: منافقین کوردل به حمایت کمونیسم شوروی می‌خواستند در سال ۶۰ ظرف مدت کوتاهی، ارتباط شهر آمل به‌عنوان ورودی اصلی استان مازندران به تهران مسدود کنند و کل خطه شمال را به تصرف دشمنان و از سیطره جمهوری اسلامی خارج سازند که دلاور مردان آمل، شهری که به شهر هزار سنگر معروف شد، طی ۱۰ ساعت و با تقدیم ۴۰ شهید، چشم فتنه را کور کردند.

امام جمعه مهریز همچنین با اشاره به‌روز جهانی گمرک در ۶ بهمن‌ماه خاطرنشان کرد: بندر خشک پیشگامان از پتانسیل‌های به نام شهرستان مهریز است که می‌تواند در جهت اشتغال‌زایی و جذب جوانان بومی مؤثر واقع شود. امیدواریم با نامه‌نگاری‌های انجام‌شده، استاندار نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا کارهای گمرکی و ترخیص کالا در مجموعه بندر خشک به نام شهرستان مهریز صورت گیرد.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به طرح بحث‌برانگیز و جنجالی استانی شدن انتخابات مجلس نکاتی را متذکر شد و گفت: این طرح در ادوار گذشته مجلس و در دهه‌های اخیر مطرح‌شده است، با اصول دموکراسی و تمرکززدایی مغایرت دارد و منجر به دیکتاتوری انتخاباتی و یک نوع انحصار می‌شود. حذف اقلیت‌های مذهبی و قومی، دوقطبی سازی در جامعه و قطع صدای مناطق محروم و توجه بیشتر به مراکز استان‌ها از پیامدهای تصویب این طرح است.

محی الدینی افزود: اگر مراکز استان‌ها در اولویت قرار گیرند، به شهرستان‌ها بی‌توجهی صورت می‌گیرد. در حال حاضر تهران ۳۰ نماینده مجلس دارد که مازاد بر نیاز این شهر است و این در حالی است که بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور یعنی، حوزه ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم یک نماینده دارد و این یکی از مصادیق تبعیض و بی‌عدالتی در کشور است و اگر این طرح قانونی شود اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

وی با استقبال از چالش فیش‌های حقوقی و شفافیت مالی مسئولان خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از حرکت خوب نماینده مردم مهریز در خصوص طرح شفافیت مالی مسئولان و نیز شفافیت آراء، به راه افتادن این نهضت در کشور نشانه خوبی است. افرادی که با حق و ناحق کردن و دست‌درازی به بیت‌المال، ثروت‌های کلانی را برای خود فراهم کرده‌اند پاسخگو باشند و اعلام کنند که این دارایی‌ها را از کجا آورده‌اند. کسانی که به کانون‌های ناسالم قدرت و ثروت دسترسی دارند و با پول‌های بادآورده و پول پاشی، افراد شایسته، دلسوز و مردمی را کنار زده و سرنوشت انتخابات را به نفع افراد و حزبی خاص تغییر می‌دهند پاسخگو باشند.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: امروز مجلات و نشریات آمریکایی به ترامپ حمله می‌کنند. ۱۶ درصد از مردم آمریکا به دلیل شرایط ناگوار حاکم بر جامعه، خواهان مهاجرت از آمریکا هستند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ۴۰ سال بااقتدار و صلابت ایستاده است و حرکت رو به رشد و روبه‌جلو دارد و مردم نیز با حضور خود و تقدیم شهدا همواره از این نظام مقدس دفاع و پاسداری کرده‌اند.

وی افزود: شهدا، ایثارگران و مردم همیشه درصحنه، ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سرمایه‌های والای این نظام هستند. دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب بسیار زیاد است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها حفظ تمامیت ارضی و استقلال این کشور است که ۴۰ سال مداوم از وجب‌به‌وجب این خاک پاسداری کرده‌ایم. دستاوردهای ملی و بین‌المللی نظام در زمینه‌های مختلف در جهان مطرح است اما دشمن بر مسائل معیشتی مردم تمرکز کرده است و کم‌کاری مسئولین را به‌پای نظام می‌گذارد تا به مردم القا کند که آن‌ها از نظام و انقلاب خسته شده‌اند.

محی الدینی با اشاره به سخنان رهبری اظهار داشت: رهبری فرمودند تهیه نقشه راه باثبات در مسائل اقتصادی راهگشاست. مسئولین به‌جای فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به یکدیگر، صادقانه با مردم صحبت کنند و برنامه‌ریزی‌شده و دقیق در اداره امور مملکت و رفع مشکلات معیشت مردم گام بردارند. توجه به توان داخل و اقتصاد مقاومتی و اهمیت دادن به شعار سال در حد شعار و تبلیغات فراتر نرفت و کار محسوسی در شهرستان صورت نگرفت. متأسفانه از سوی دیگر، قدرت مردم برای خرید تولیدات داخلی نیز کاهش پیدا کرد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم عبادی سیاسی، از دانش‌آموزانی که طی دو ماه گذشته به‌طور مداوم در این مراسم شرکت کرده بودند طی جوایزی تقدیر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار