سخنی با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان:
انتظار می رود که سکان مدیریت فرهنگی استان را فقط و فقط برمدار قانون چرخانده و برای حقوق ازدست رفته اهالی فرهنگ و رسانه هم تدبیری برادرانه بیاندیشید .امید که نگاه خیرخواهانه و عادلانه شما بدرقه راهتان وموجب عاقبت بخیری تان دراین جایگاه وزندگی بشود.
کد خبر: ۷۰۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 23 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، با حضور استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس و جمع کثیری از هنرمندان و اهالی رسانه شاهد معارفه مدیرکل جدید فرهنگ وارشاداسلامی هرمزگان بودیم.

دراین محفل از هردری سخن گفته شد و دکترمرادی نماینده مردم هرمزگان هم گریزی به دردهای فرهنگی هرمزگان زد که می توان گفت تنها مسئولی بود که از خاموشی و افول هفته نامه ها هم سخن گفت. ایشان در سخنانش به خاموشی خودخواسته نشریات اشاره کرده که درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی شده وبا شرایط ناهماهنگ اقتصادی کشور این روزها ناخواسته و یا خودخواسته خاموش شده اند.

نشریاتی که روزگار نه چندان دوری از رونق و مخاطبان زیادی برخوردار بوده و هرکدام با سبک وسیاق خود نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و هویت بومی وملی هرمزگان نقش بسزایی داشته ودارند.

شاهد معارفه مدیری جوان از خانواده فرهنگ وهنر هرمزگان به عنوان مدیرکل دستگاه فرهنگی هرمزگان بودیم تا با برنامه ها و طرح های چاره ساز و به گفته استاندار محترم اقتصاد مقاومتی بتواند کشتی به گل نشسته فرهنگ وهنر را به ساحل مقصود برساند.

جناب دکتر کمالی عدالت رسانه‌ای و قانون را مدنظر قرار دهید/ نشریات خاموش را دریابید

جناب دکتر کمالی! بنا به گفته هاو دیده های حقیر وسایر همکاران و دوستان در تمامی حوزه های فرهنگ وهنر دردها و زخمهای دیرینه ای روی هم تلنبار شده که نیازمند جراحی های کارساز جنابعالی است این گفته را از باب دلسوزی و کالبد شکافی حوزه فرهنگ و رسانه عرض می کنم نه خدایی ناکرده حب و بغض و یا خالی کردن دل شما درابتدای خدمت اما برای نشستن بر کرسی فرهنگی استان نیاز است که درابتدای امر عدالت و قانون را مدنظر قراردهید، حداقل در حوزه رسانه اعمال سلیقه هایی تاکنون صورت گرفته و با ابزارهای قدرت وبنام قانون های سلیقه ای و کیلویی سعی شده که افراد مطالبه گر به حاشیه رانده شده و یا به هر شکل سرکوب ومجبور به سکوت نمایند که باید بگویم دوره این رفتارهای قرون وسطایی گذشته و این رفتارهای مذموم ودورازشان بعضی از افراد بیشتر رنگ وبوی جانبداری از یک عده و ایجاد جو تقابل و تخریب می دهد تا ایجاد وحدت رویه وهمدلی وبرابری....

جناب مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی هرمزگان، بنده به عنوان فردی که از نزدیک شاهد حواشی و مشکلات عرصه رسانه و ... بوده ام از شما درخواست دارم یکبار برای همیشه بر تبعیض های رسانه ای و بی عدالتی های این عرصه پایان داده و اجازه ندهید که از اتاق های فکر بیرون از مجموعه برای حوزه رسانه تصمیم گیری بشود و خدایی ناکرده حق بقیه همکاران ما در سایر نشریات ضایع بشود چرا که هر مدیرو مسئولی باید در برابر کوچکترین اقدامات ویا سفارشهای به حق یا ناحق خود سرانجام در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشد ؛ حوزه رسانه سالیان سال است که از سردرگمی و بیماری لاعلاج سفارشات فله ای و دوستانه رنج می برد و هر کس زورش بیشتر و ترازوی دوستی اش با مدیرکل سنگین تر بود و لابی های قدر در مرکز داشته از زر و زور وسیم بهره بیشتری برده و حق سایر همکارانی که د راستان حضور دارند و شاید سالی یکبار هم پایشان به مرکز نرسد و نه لابی گری بلدند ونه درس تملق و چاپلوسی را خوانده اند ونه حاضرند قلم خود را به هزار تومان بیشتر و یا کمتر بفروشند تضییع می‌شود و بسیاری از اهالی قلم خانه نشین شده و یا قلم را زمین گذاشته اند و عرصه برای عده‌ای زیاده خواه و تازه به دوران رسیده باز شده است  که تمامی اهالی رسانه از این تبعیضهای ناورا به ستوه آمده و نگران آینده شغلی و معیشتی خود هستند.

جناب دکتر کمالی، همکاران شما در اداره کل هم همنوا با اتاق‌های فکر و تخریب اهالی مطبوعات در بیرون از مجموعه سعی در کارشکنی ها و ایجاد تفرقه و نفاق و دشمنی داشته تا شاید ازاین آب گل آلود تمساحی گرفته وبه وقتش اشک تمساحی بیافشانند.

امیدواریم حضور شما باعث شادی و تابیدن نور امید بر دلهای خاموش رسانه‌ها و اهالی رسانه‌ای باشد که مدتهاست سکوت را پیشه کرده و ترجیح داده‌اند فعلاً حق و حقوق ذاتی خود را مطالبه نکنند تا خدایی ناکرده همکاران شما دراداره کل با صدور نامه و تماسهای تلفنی و تهدید و... روزشان را با انرژی های منفی خراب نکنند.

در پایان از حضرتعالی انتظار می رود که سکان مدیریت فرهنگی استان را فقط و فقط برمدار قانون چرخانده و برای حقوق ازدست رفته اهالی فرهنگ و رسانه هم تدبیری برادرانه بیاندیشید .امید که نگاه خیرخواهانه و عادلانه شما بدرقه راهتان وموجب عاقبت بخیری تان دراین جایگاه وزندگی بشود.

نگارنده: حسن عباسی روزنامه‌نگار
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار