یکتاپور:
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: حوزه شیلات هرمزگان در سال 97 توانسته با فعالیت 78 واحد صنعتی تا پایان آذر امسال، بیش از 130 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 22 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، محسن یکتاپور در طی یک نشست خبری با اشاره به گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های شیلاتی در استان را نتیجه انقلاب توصیف و دستاوردهای این حوزه را تشریح کرد.

محسن یکتاپور اظهار داشت: ظرفیت‌های شیلاتی استان هرمزگان شامل برخورداری از دو هزار و 500 کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیتهای صیادی، آبزی پروری و به ویژه پرورش میگو و ماهی در دوران قبل از انقلاب مورد بی‌توجهی بوده اما اکنون تمام این عرصه‌ها به محور توسعه استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود 22 بندر صیادی، فعالیت 74 تعاونی صیادی و بیش از 100 فروند شناور صید صنعتی در استان هرمزگان گفت: تمامی این فعالیتها و بنادر ایجاده شده دستاورد انقلاب اسلامی است و در سال 1357 حتی یک بندر صیادی فعال و سامان یافته در هرمزگان وجود نداشت.

این مقام مسئول تعداد شناورها و لنج‌های صیادی فعال قبل از انقلاب را 747 فروند اعلام کرد که در آستانه 40 سالگی انقلاب به بیش از چهار هزار و 500  فروند شناور صیادی افزایش یافته است.

یکتاپور ادامه داد: هرمزگان از صید 13 هزار تنی در سال 1357 به صید بیش از 276 هزار تن در سال 97 رسیده که تایید کننده اقتدار ناوگان صیادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت آبزی پروری با توجه به کاهش ذخایر جهانی آبزیان گفت: از این موضوع نیز پیش از انقلاب غفلت شده بود که در حال حاضر استان هرمزگان با تولید بیش از 15 هزار و 300 تن میگوی پرورشی و بیش از چهار هزار و500  تن ماهی در دریا توانسته رتبه اول تولید آبزیان را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به رسیدن صادرات آبزیان استان هرمزگان از صفر (در سال 1357) به بیش از 168میلیون دلار در سال 96 گفت: این آمار نشان دهنده تلاشهای نظام جمهوری اسلامی در راستای افزایش آبزی پروری است.
انتهای پیام/خبر هرمزگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار