دانش‌آموزان پاوه استان کرمانشاه محبت دانش‌آموزان روستای طارم‌سفلی استان قزوین را با سرود همدلی و دوستی پاسخ دادند.
کد خبر: ۷۰۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 21 January 2019

به گزارش از تابناک به نقل خبرگزاری فارس، دانش‌آموزان دبیرستان نرگس روستای اورکن طارم‌سفلی، استان قزوین در قالب اجرای طرح توسعه مهارت‌آموزی در مدارس، کیف پول‌های دست‌ساز خود را به همراه پیام همدلی و دوستی برای دانش‌آموزان دختر شهرستان پاوه ارسال کردند که این هدایا در بین دانش‌آموزان دبیرستان حاج‌احمدی روستای گلال این شهرتوزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش پاوه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نقش محوری آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و توسعه همه جانبه جامعه، ابتکار دانش‌آموزان مدرسه نرگس اورکن طارم‌سفلی در ارسال هدایای دست ساخته خود و پیام همدلی و دوستی با هموطنان کرمانشاهی در شهرستان پاوه را نشانه بلوغ اجتماعی این دانش‌آموزان عنوان کرد.

مختار برزگرفرد افزود: مشاهده این فعالیت‌های ارزشمند توسط آینده‌سازان ایران اسلامی، امید به فرداهای روشن را در دل همه ما زنده نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: اتحاد و همدلی، رمز موفقیت ملت ایران در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است که با انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده، حکایت سرافرازی میهن اسلامی تا همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش پاوه با قدردانی از حرکت ارزشمند دانش‌آموزان طارمی و تقدیر از جعفر سپهریان رئیس آموزش و پرورش طارم‌سفلی، خواستار توسعه و گسترش روابط 2 جانبه آموزش و پرورش طارم‌سفلی و شهرستان پاوه شد.

گفتنی است، دانش‌آموزان این دبیرستان نیز در پاسخ به پیام محبت‌آمیز هموطنان طارمی پیامی صادر کردند

متن پیام به شرح ذیل است؛

به‌نام خدای خوبی‌ها
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
مهربانم یار طارمی من
دوستم ای همکلاسی هم‌وطن
نوع دوست و آشنای درد من
آفتاب دست‌های سرد من
شوق از دستت به دستانم رسید
هدیه‌ات احساس من را خوب دید
همچو خورشید یک ترنم صد فروغ
مهردادی به ریا و بی‌دروغ
صد سپاس از دست‌های لطف تو
شرم دارد آسمان از عطف تو
دست حق بر دستت پیوند باد
چون که من امروز گشتم شاد شاد
شادی‌ام را با دعا و با سلام
یک سلام و ربنا و ربنا
بهترین‌ها را برایت از خدا
آرزو دارم عزیزم یکصدا

هم‍کلاسی سلام؛

پیام مهربانی‌تان را از صمیم قلب دریافت کردیم، تپش قلبم از فراسوی دوردست‌ها، ندای حس هم نوعی و اتحاد می‌دهد. وجود دست‌های پرمهرتان را از نبض تپنده قلب زمین، اینجا می‌توان حس کرد، چقدر آسان می‌توان معنای انسانیت را به دیگران رساند.

همکلاسی طارمی‌ام؛

من و تو ریشه در یک خاک داریم این یک شعار نیست، واقعیتی است که بارها و بارها با تمام وجود درک کرده‌ایم، اما بارها نیاز به یادآوری دارد. هدیه‌های با ارزش شما، فاصله‌های جغرافیایی را به چالش کشید و حضورتان را در لابلای صف اول آیین صبحگاهی حس می‌کنم.

می‌دانم دل‌های همه ایرانیان برای سربلندی و عزت سرزمین اسلامی‌مان می‌تپد، صحنه‌های کمک و همدلی هموطنان از سراسر کشور، در همان ساعات اولیه زلزله مهیب استان کرمانشاه در پاییز سال گذشته در حافظه مردم جهان ثبت شده است، امروز زنگ آخر با شوق به خانه می‌روم و با نشان دادن هدیه‌های شما به پدر و مادر خسته‌ام، داستان مهربانی‌تان را برایشان بازگو می‌کنم، عکس‌های زیبایتان و دست‌ساخته‌های اهدایی شما در قابی به دیوار خانه قدیمی‌مان به نشانه همدلی و انسجام دانش‌آموزان مدرسه حاج احمدی روستای گلال شهرستان پاوه استان کرمانشاه و نرگس روستای اورکن طارم‌سفلی استان قزوین و اتحاد همه دانش‌آموزان ایران اسلامی، خواهد درخشید.

دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار