رئیس پلیس فتا استان هرمزگان:
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: جعل عنوان در فضای مجازی از مصادیق جرم بوده و مدیران گروه در فضای مجازی در خصوص نشر مطالب بایستی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۷۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 20 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از نشریه میراث جرون، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: جعل عنوان در فضای مجازی از مصادیق جرم بوده و مدیران گروه در فضای مجازی در خصوص نشر مطالب بایستی پاسخگو باشند.

سرهنگ علی اصغر افتخاری صبح امروز با بیان اینکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی بایستی در جامعه گسترش یابد، اظهار کرد: برخی افراد بدون توجه به منابع خبرها اقدام به انتشار آن در فضای مجازی می‌نمایند که ممکن است برای آنها مشکل آفرین باشد و در برابر قانون جوابگو اعمال خود باشند.

وی افزود: مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز در خصوص اطلاعاتی که در اینگونه فضاها منتشر می شود مسئول هستند.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در ادامه نشر اکاذیب، توهین به افراد، تهمت، افترا و خبرهای بی منبع در فضای مجازی و همچنین انتشار در نشریات مکتوب را جرم اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص نیز مشاهده می‌شود برخی افراد بدلیل اختلافات خانوداگی، کاری و … اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع می‌نمایند.

سرهنگ افتخاری همچنین به دستگیری فیشینگ کارهای حرفه‌ای در هرمزگان اشاره کرد و گفت: پیرو شکایات متعدد در خصوص برداشت از حساب افراد با نرم افزارهای صیغه‌یاب و همدم‌یاب و ایجاد درگاه جعلی پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کرد.

به گفته وی، تاکنون تعدادی مجرم در استانهای هرمزگان و در یکی از استان‌های کشور دستگیر شدند که اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات پرونده فیشنگ کارها به زودی اعلام می‌شود.

سرهنگ افتخاری در پایان افزود: شهروندان می توانند با شماره تلفنهای ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۵ و ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ و یا از طریق ثبت شکایات درسایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مشکلات و سوالات خود را در زمینه فضای مجازی با پلیس فتا در میان بگذارند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار