حجت‌الاسلام روح الله حسینیان
کد خبر: ۷۰۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶ 15 January 2019

در طول 11 سالی که از عمر شبکه پرس تی وی می‌گذرد این شبکه به خوبی توانسته بر مخاطبین خود تاثیر بگذارد. همین که غربی‌ها چندین مرتبه پرس تی وی را از روی ماهواره‌ها حذف کردند و بر سر راه فعالیت‌های آن سنگ‌اندازی کرده‌اند خود نشانه تاثیرگذاری این رسانه در سطح جهانی است. مسئله مهمی که در دنیای امروز وجود دارد و باید مدنظر داشت این است که جهان پیام انقلاب اسلامی را درک کند و این وظیفه مهم بر عهده شبکه پرس‌تی‌وی است که صدایی باشد برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان و اینکه چرا مردم قیام کردند و آرمان حکومت اسلامی چیست؟ مسئله مهمی که باید اصل و مبنای حرکت شبکه پرس‌تی وی قرار گیرد، ساخت و تولید برنامه‌هایی برای تبلیغ اسلام است. در سطح جهان در حالی جنبش‌های معنوی رخ داده که دیگر جوانان از لاابالی‌گری و بی‌دینی احساس پوچی می‌کنند و دل مرده شده‌اند. در این شرایط باید اسلام و آموزه‌های تعالی بخش آن را آنچنانکه هست برای این جوانان روشن کرد و نشان داد.

پرس تی وی یکی از شبکه‌های مطرح دنیاست که توانسته به خوبی مخاطبان را جذب کند و بینندگان مخصوص خود را دارد و با این حال باید فرآیند مخاطب‌یابی را گسترده‌تر کند. شاید پرس تی وی نتواند به لحاظ امکانات با رسانه‌های مطرح دنیا رقابت کند اما به دلیل هدف‌های والایی که از آموزه‌های انقلاب دارد باید رسالت مستقلی را برای خود تعریف کند تا در معرفی اسلام به مخاطبان خود موفق باشد. امروزه پیام انقلاب اسلامی در سطح جهانی مطرح است و توانسته بسیاری از کشورهایی که تحت یوغ و سلطه بیگانگان هستند و حتی کشورهایی که به بیگانگان مبتلا بوده‌اند را زنده کند و بسیج عمومی در سطح جهانی ایجاد نماید. پرس تی‌وی باید این تعریف و هدف‌گذاری خاص را برای خود مشخص و طبق این استراتژی حرکت کند.
همین که کشورهای غربی نسبت به برنامه‌های پرس تی وی در حوزه اسرائیل حساسیت نشان می‌دهند، مبین وظیفه، رسالت و نقش این شبکه در این رابطه است. اصولا امروزه گسترش اسلام و انقلاب و نقش آن را در بسیاری از مسائل و تغییرات در جهان می‌بینیم که در این راستا نباید نقش پرس‌تی‌وی را نادیده گرفت. انقلاب اسلامی تاثیر خود را داشته و کشورهای بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. همین که در روز قدس برای حمایت از مظلومان فلسطینی، جمعیتی از سراسر جهان بپا می‌خیزند و یا در روز عاشورا دسته‌های عظیم سینه زنی و عزاداری شکل می‌گیرد همه نشان از وجود پرس‌تی‌وی و تاثیرگذاری این شبکه است. نباید نقش پرس‌تی‌وی را در حمایت از مظلومان جهان نادیده گرفت.
به نظرم جنگ آینده ما نبرد تبلیغاتی است و در دنیای امروز رویارویی ایدئولوژی‌ها و جهان بینی‌ها شکل گرفته و پرس تی وی در این عرصه، نقش سپاهی آماده و مجهز را دارد که باید نقش استراتژیک و اصلی خود را در دنیا به اجرا درآورد. برنامه‌سازان این شبکه باید برای موفقیت بیشتر و جذب مخاطب واقعیت‌های ایران، آداب، فرهنگ و رسوم ایرانی و به خصوص مسئله حجاب را در تولید محتوا و برنامه سازی در نظر داشته باشند. رسانه‌های معاند ۴۰ سال علیه ایران فعالیت تبلیغاتی سوء داشته‌اند و کشور ما را کشوری عقب افتاده معرفی کرده‌اند. پرس تی وی باید در نشان دادن چهره واقعی ایران و ایرانی تلاش نماید و همچنین دستاوردهای انقلاب و ایران اسلامی را در برابر ابرقدرت‌ها تبیین و تبلیغ کند که این مهم، همچنان جای کار بسیاری دارد.
نگارنده: حجت‌الاسلام روح الله حسینیان، رئیس‌ مرکز اسناد انقلاب اسلامی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار